Hej.
tjejen har haft en dålig natt (igen). Av sina 10 timmar har hon nog bara sovit ordentligt 7,5. Detta är på tok för lite. Skall jag ge henne några marginalkvartar nu på dagen så att hon får ta igen sig lite - eller gör det att nästa natt blir dålig... Eller skall jag köra som om hon sovit bra och allt är ok??
hur gör jag nu?
God morgon!
Du far använda alla marginalkvartar du har, nästa natt kommer inte "ta skada".
Min erfarenhet är att ju mer sömn de far, desto mer sover de.
Jag kämpar just nu jag med att fa ihop timmarna till min son. Han sover i och för sig bra pa natten men alldeles för lite pa dagen. Det gar framat, det gäller att halla schemat, använda marginalkvartarna och se framat.
Lycka till
ANki
Du far använda alla marginalkvartar du har, nästa natt kommer inte "ta skada".
Min erfarenhet är att ju mer sömn de far, desto mer sover de.
Jag kämpar just nu jag med att fa ihop timmarna till min son. Han sover i och för sig bra pa natten men alldeles för lite pa dagen. Det gar framat, det gäller att halla schemat, använda marginalkvartarna och se framat.
Lycka till
ANki
Bor i Wien och ?r mamma till Annelie (juli-03) som kurades vid 9 manader och
Erik (juni-05) som fick en mjuk kurning vid dryga 5 manader!
Erik (juni-05) som fick en mjuk kurning vid dryga 5 manader!
tack för svar. ja ska använda marginalkvartarna idag och så får ja tro att tjejen sover bra inatt.
Lycka till med detta. De gäller nog verkligen att hålla schemat och inte ´ge´sig. kramJag kämpar just nu jag med att fa ihop timmarna till min son. Han sover i och för sig bra pa natten men alldeles för lite pa dagen.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
7,5 tim av 10 låter lite och jag undrar hur du gör för att få till ett omsomnande (eller 17)
Vad du än gör, ska det göras kortare och effektivare.
Och så ska ju lilla Skräpet vara riktigt mätt, förstås. Trattas överfull vid varje mål
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
hej.
Vi solfjädrar på natten och buffar enbart vid kris. Tjejen är inte ledsen på natten men de tar bara så väldigt länge för henne att somna om. Men hon gör det iaf på egen hand. Speciellt i natt har hon vaknat extra många gånger.. MEN Vi springer väldigt lite in till henne på natten. Ramsar gör vi inte ännu men vi solfjädrar alltså då det behövs. Jag tror att hennes täppta näsa gör att det strular lite extra nu. MEn jag ger henne marginalkvartarna idag och hoppas på bättre nätter.
Borde vi köra en minikur för att få henne att somna om fortare på natten?? Hur gör vi isf det?
På dagen är det så underbart. Förr hade jag upp henne för länge, och då somna hon med gråt, men sen vi ändrat schema och låter henne vara vaken kortare stunder somnar hon så bra. Hon skrattar och ler när jag klär på henne och ser så nöjd och belåten ut. Efter några minuter sover hon så sött UTAN GRÅT. De e helt fanstastiskt.
Vi solfjädrar på natten och buffar enbart vid kris. Tjejen är inte ledsen på natten men de tar bara så väldigt länge för henne att somna om. Men hon gör det iaf på egen hand. Speciellt i natt har hon vaknat extra många gånger.. MEN Vi springer väldigt lite in till henne på natten. Ramsar gör vi inte ännu men vi solfjädrar alltså då det behövs. Jag tror att hennes täppta näsa gör att det strular lite extra nu. MEn jag ger henne marginalkvartarna idag och hoppas på bättre nätter.
Borde vi köra en minikur för att få henne att somna om fortare på natten?? Hur gör vi isf det?
På dagen är det så underbart. Förr hade jag upp henne för länge, och då somna hon med gråt, men sen vi ändrat schema och låter henne vara vaken kortare stunder somnar hon så bra. Hon skrattar och ler när jag klär på henne och ser så nöjd och belåten ut. Efter några minuter sover hon så sött UTAN GRÅT. De e helt fanstastiskt.