Öhh...hur ska jag ramsa om hon ligger i vårt sovr

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Lovis

Öhh...hur ska jag ramsa om hon ligger i vårt sovr

Inlägg av Lovis »

Halloj!

Ja, just det, hur gör jag då? Ska jag gå ut då eller?
Än så länge har jag bara buffat men jag blir fast i buffandet så jag måste nog starta upp med en ramsa.
Min lilla flicka är 5 mån den 11 dec - ska jag kanske rentav ställa in henne i eget rum? Det är väl för tidigt?
Hon är ett "Barnaboksbarn" med Standardmodell och allt och har sovit bra (18.30 - 6.30 med amning kl. 3.30) men så vid 4 mån började hon vakna mer och då var det absolut dax för borttag av nattmål. Det gick väl sådär :oops: kl. 4 fanns det ingen varg i sikte men väl hunger! Så vid kl.5 ammade jag 8-[
Så i ju med det så rök mitt fina schema som jag hade spikat. Kan erkänna att jag slarvade med Standardmodellen och då går det ju som det går... :oops:
Alltså: ska jag ställa henne i eget rum redan nu eller vänta till 6 mån? Är det OK att buffa hela tiden (det ska ju egentligen ses som krishantering)

Kram från Malin med lilla Ingrid :heart:
kattis73
Kontakt:

Inlägg av kattis73 »

Lägg i eget rum!!! Absolut! Och kör en kur på henne! Med ramsa och efter konstens alla regler! Köp SHN-boken och läs på. Har du kört enligt barnaboken går det säkert smidigt, eftersom hon är van vid verktygen.

Du ska inte buffa mer än för att lugna när hon är lessen. Ramsan ska ta över. Läs på och ladda! Lycka till!

Vi la Isak i eget rum när vi kurade vid fem månader. Om man MÅSTE ha dom i samma rum som man själv sover i så ramsar man ändå utanför. Men har ni ett rum till, så finns absolut ingen orsak att inte flytta henne!
:heart: Storebror född -02
:heart: Mellanbror född -05, kurad vid 5 månader
:heart: Lillebror född -09, SM från 3 veckor
:heart: Lillasyster född 120607, SM från start
maria1984

Inlägg av maria1984 »

Hej
om du ska köra kuren så finns det ingen anledning att hon ska sova i erat rum för målet är ju att hon ska sova hela natten.
min Elias 3 mån sover i eget rum och det går jättebra
lycka till
maria
ramlösa

Inlägg av ramlösa »

maria1984 skrev:Hej
om du ska köra kuren så finns det ingen anledning att hon ska sova i erat rum för målet är ju att hon ska sova hela natten.
min Elias 3 mån sover i eget rum och det går jättebra
lycka till
maria
Hur ser ditt schema ut? Skulle vilja veta hur andra har det.
Har en son på nära 8 v. som sover bra på nätterna med ett nattmål. Han sover sina timmar på dagen, men blir väldigt tröttpå kvällen så jag inser att jag behöver göra om hans eget schema något.
Vill kura honom ordentligt innan eller efter jul, ska jag flytta honom till eget rum då? (Har beställt boken och är sugen på att starta, maken gillar också idén.)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"