Vaknar när vagnen stannar....

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Myra

Vaknar när vagnen stannar....

Inlägg av Myra »

Hej. Idag hade jag bestämt mig för att försöka följa schemat som jag bestämt... men det började dåligt! Hon vaknade 6.45 efter en tio timmars natt utan nattmål (jippie) och somnade i vagnen 8.30 när storebror skulle till dagis. Jag var ute o promenerade till 9.30 då jag gick hem men hon vaknade ju direkt när vagnen stannade. Jag öppnade lite på kläderna och försökte vagna henne till sömns igen. Efter 25 minuter gav jag upp. Hon låg o skrattade/grät om vartannat. Kanske jag borde ha varit ute o gått 2 timmar istället? Ja dagens schema är alltså redan havererat.... nya tag imorgon :D
/Myra
kattis73
Kontakt:

Inlägg av kattis73 »

Försök hålla schemat ändå. Ge en femminutrare vid behov och använd mariginalkvart för att förlänga nästa lur om det behövs. Det strular i början, det får man räkna med.

Man bör dock ge bra förutsättningar för att de ska unna sova sina lurar. Att somna ute och sen sova vidare inne med uppknäppta ytterkläder är inte de bästa förutsättningarna...
:heart: Storebror född -02
:heart: Mellanbror född -05, kurad vid 5 månader
:heart: Lillebror född -09, SM från 3 veckor
:heart: Lillasyster född 120607, SM från start
Myra

Inlägg av Myra »

jag inser att det var nog dömt att misslyckas :) men insåg det för sent... ok jag ska alltså försöka hålla henne vaken till nästa sovpass med ev en 5-min lur däremellan?

/Myra
kattis73
Kontakt:

Inlägg av kattis73 »

det tycker jag. lägg en kvart tidigare om det behövs.
:heart: Storebror född -02
:heart: Mellanbror född -05, kurad vid 5 månader
:heart: Lillebror född -09, SM från 3 veckor
:heart: Lillasyster född 120607, SM från start
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"