Kudde..Fluffig/platt???
-
Tindramamma
Kudde..Fluffig/platt???
Har en underbara tjej på 3 månader som sover inne hos oss i sin spjälsäng
. Hon sover jätte bra under nätterna men har ett kuddproblem. Hennes kudde är fluffig och rekommenderad av alla jag pratat med. Det är dock så att hon halvvaknar till på natten 1-2 ggr då hon ligger tvärs över sängen eller åtminstonen nedanför kudden. Jag lägger henne tillrätta med andan i halsen då det känns som att hon är påväg att vakna till
. Är lite orolig för att störa hennes goda nattsömn. Finns kanske inte så mycket att göra åt det, men tänkte ändå fråga om nån har nåt tips. Var (kan jag säga) på affären å hörde om en plattare kudde, men expediten sa att det skulle man inte köpa då man rekommenderar denna kudde jag har till nyfödda å sen använder man ju den å köper då ingen plattare
.
-
Gäst
-
Tindrasmamma
Sa inte det, men gumman ligger på rygg å sover. Halva natten blir då utan kudde för hon slinker ju ner då hon rör på sig...så vad göra??Mammut Maria skrev:Platt kudde är att föredra! Att de förordar fluffiga kuddar är för att så många barn ligger på rygg och sover och kan få sk "plattskalle" om underlaget är hårt.
Själv har jag vikt en mjuk handduk eller tunn filt och lagt i örngottet - det blir precis lagom!
Tindrasmamma
Skaffa ett larm (oavsett) och vänd henne till mage!
Hon sover bättre och slipper risken för plattskalle. + en massa andra fördelar som finns att läsa om i Annas krönikor.
/LO
Hon sover bättre och slipper risken för plattskalle. + en massa andra fördelar som finns att läsa om i Annas krönikor.
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum