Vi har en son på 2år och 3 månader. Han har sovit i eget rum sedan 6månader, utan problem. Vi startade med en kur är han flyttade till eget rum och han har därefter sovit 12h /natt. Men plötsligt efter 2års ålder fungerar inget som tidigare...
Jag lägger honom i sängen, bäddar om och börjar ramsa på vägen ut. Han börjar då genast skrika mamma etc och hoppar ur sängen, går fram till dörren och fortsätter skrika. Jag går in, lägger ner honom (på rygg) igen, ramsar påvägen ut...detta återupprepas ibland 10-20 ggr.
Jag vet inte hur jag ska göra när han hoppar ur sängen? Jag hinner knappt ut innan han är nere från sängen. Jag försöker med olika tonläge på ramsan men det som alltid funkat verkar inte ta överhuvudtaget längre
Han sover ca 1,5 h på dagen och jag tror han behöver den sömnen.
Problemet startade nog med att han började vakna tidigare på morgonen. Istället för att som tidigare bara ligga och prata, så hoppar han även på morgonen ur sängen och går till dörren och skriker.
Tack för ett underbart forum!
Jag hoppas verkligen att vi kan få tillbaka våra enkla nattningar och glada mornar igen