Jo! Nu ser jag! #-o

Din profil alltså.
Hmm.... :-k Detta med att hon blir ledsen när man lägger henne i sängen, samma hade vi härborta länge men det blev bättre med dels ek i sängen när han var vaken och när jag införde "hela paketet" så att säga. Har du Barnaboken som Anna skrivit? Får man lilla livet att delta aktivt i vardagen tycker jag det hjälper mkt till mer glada läggningar. Sedan är det ju så att med tiden så kommer det där man längtar efter att få se- att de verkligen älskar sin säng.

Jag betvivlade det ett tag

eftersom min son kunde somna och gosa in sig hyfsat snabbt men inte verkligen tycka om sin säng. Men vid 20 mån ålder hände ngt och nu vill han ofta vara i sin säng och stöka runt. Han diggar den verkligen.

Det är väl bara olika med olika barn när vad kommer så att säga.
Hon vaknar efter 45 min och är så ledsen och gallskriker till jag tar upp henne. Och tyvärr så är hon ledsen upp till 20 mn efteråt. Känner mej så hemsk som utsätter henne för det
Tyvärr gör du det svårare för henne. Men det vet du säkert redan eller hur? Det står ju i lilla boken om detta med att ta upp...Big no no! [-X MEN jag vet, ibland gör man så ändå.
Det gäller då att verkligen förstå att man bara släpper in fler vargar i sängen på så vis vilket i sin tur gör att barnet forts att vakna och gråter om möjligt än mer förtvivlat.
Men betänk följande:
Varje skrik är en fråga, inte förtvivlan
Skrik kan vara frustration , aggression
All gråt och skrik är inte : Mamma mamma hjälp! Mamma jag är såååå ledsen.
Mången gg är den man själv tror att den lilla bara längtar efter ens hjälp och närvaro men det är sällan så.

Det är bara att banka in i huvudet på sig själv.
Anser du att ditt barn ber om hjälp då går du in och ger en solfjäder och ramsar ut. Vid total kris- buff och sen solfjäder och lilla ramsan. Tålmodigt fort du ditt arbete, det är det hon verkligen behöver- betryggande svar.
Det är svårt att höra ens barn skrika men man måste betänka varje ingrepp man gör. Gör du det för att DU inte står ut eller för att ditt barn inte står ut? Oftast är det så att de stillas bäst men husljuden och en mamma som inte hänger i närheten och är stressad över vad som händer där inne. Överlåt åt barnet i förtroende- och då kan man mumla för sig själv att man tror på sitt barn, att barnet är stort nog att hantera detta mm. Allt i en positiv anda. Då kanske man känner att man lugnar ned sig själv

och då somnar barnet.
Vad tror du om det?
Värme !/Luvisen