Hej Anna o ni andra!
Känner mig ledsen o oerhört trött. Vår dotter har aldrig sovit en hel natt. HAr hunnit bli 7 måmader. Slutade amma henne på nätterna för en månad sedan. *Innan dess hände det att jag ammade en gång i timmen! Den sista månaden har vi gett henne välling två gånger per natt. Vi vet att detta inte funkar i längden men vi fick sova tre timmar i följd i alla fall per natt.
Nu har vi i en vecka försökt vänja av henne vid ett av vällingmålen. HAr funkat rätt bra. Somnar kvart över sju o vaknar första gången halv tolv. HAr då buffat och solfjädrat men har inte ramsat. HAr försökt genomföra en SHN-kur light.. Så inatt var det helt hopplöst. hon var vaken i två och en halv timme och så fort jag buffat färdigt och hon lugnat sig , solfjädrade jag o gick i väg men hon körde snart igång igen. VAr orolig sedan hela natten som alla andra..
HAr vi förstört alltíng nu? kommer hon svara på buffningen ihop med ramsa nu efter våra halvmesyrer. Vill så gärna att det ska bli bra! JAg läser här på forumet varje dag och har både dvd och boken.. HJÄLP!!!
Tårarna rinner...allt känns hopplöst
Strunta i light-variant - kör en regelrätt kur efter konstens alla regler! Det kommer att gå jättebra! Ramsan är ju det allra viktigaste, så kör efter skolboken, och ladda mentalt, så kommer det gå toppenbra!!!
Isak vaknade 10-20 gånger per natt innan kuren. Nu sover han helt oavbrutet fram till 6-tiden. Då kan han ligga och jollra en stund, men somnar om av sej själv fram till 7-tiden. Det känns nästan som trolleri, fast det är det naturligtvis inte.
Lycka till!
Isak vaknade 10-20 gånger per natt innan kuren. Nu sover han helt oavbrutet fram till 6-tiden. Då kan han ligga och jollra en stund, men somnar om av sej själv fram till 7-tiden. Det känns nästan som trolleri, fast det är det naturligtvis inte.
Lycka till!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
- Inlägg: 15366
- Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
- Ort: Gastsjön
Försök samla dig, skrapa ihop resterna av din saklighet och din absoluta välvilja, prata ihop dig med den ömme fadern och bestäm er för att börja från scratch, enligt konstens alla regler och precis så.
Då gäller det att läsa och läsa igen, tills ögonen blöder och ni båda två känner att NU vet ni exakt vad ni ska göra - och varför
Ju tydligare man genomför kuren, desto enklare blir det för även barnet att förstå vad som händer, kunna ta till sig det och börja njuta av livet i 100% förtroende för er.
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
- Inlägg: 15366
- Blev medlem: mån 22 nov 2004, 22:46
- Ort: Gastsjön
vill bara instämma i övrigas åsikter
Kör kuren
Jag lovar det är inte så jobbigt som det verkar, det är faktiskt ganska enkelt när man har bestämt sig.
Jag var länge tveksam för vår lilla dotter ( som är född för tidigt) Klarar hon hel natt osv osv, men till slut vaknade hon varannan timme och "skulle äta" Både jag och hon var trötta både dag och natt ( pappa snusade så gott och hörde inte ens att hon vaknade...
)
Jag var som du inne på att köra en lightversion ( och behålla ett nattmål), men efter att ha funderat lite till körde vi för fullt. Då hade vi schema för dagen sedan en månad tillbaka. Vi startade när hon var ca 7 månader ( 5 mån korrigerad ålder) och hon hade som längst sovit sex timmar i sträck ( någonsin)
Redan andra natten på kuren sov hon mellan 19.00-04.20 utan knappt ett pip. Nu har det gått snart en månad sedan vi började och vi har lite problem med tidiga mornar, men det är en baggis jämfört med tidigare.
Lycka till

Kör kuren
Jag var länge tveksam för vår lilla dotter ( som är född för tidigt) Klarar hon hel natt osv osv, men till slut vaknade hon varannan timme och "skulle äta" Både jag och hon var trötta både dag och natt ( pappa snusade så gott och hörde inte ens att hon vaknade...
Jag var som du inne på att köra en lightversion ( och behålla ett nattmål), men efter att ha funderat lite till körde vi för fullt. Då hade vi schema för dagen sedan en månad tillbaka. Vi startade när hon var ca 7 månader ( 5 mån korrigerad ålder) och hon hade som längst sovit sex timmar i sträck ( någonsin)
Redan andra natten på kuren sov hon mellan 19.00-04.20 utan knappt ett pip. Nu har det gått snart en månad sedan vi började och vi har lite problem med tidiga mornar, men det är en baggis jämfört med tidigare.
Lycka till
Vega 050416
Malte 070109
Oskar 100923
Tack för ert stöd! Vi läser på för fullt skall ni veta. JAg är ändå lite orolig för att hon redan är fast i buff träsket... Tänk om man står där mitt i natten och buffar o buffar och hon aldrig lugnar sig så att man kan gå ut med en ramsa... behöver jag vara orolig för detta eller vad tror ni?!
Det känns som jag har koll på tekniken men damen är stark o envis!
Vi hörs!
Det känns som jag har koll på tekniken men damen är stark o envis!
Vi hörs!
Ellis15
Innan vi kurade så låg Isak bredvid mej i sängen de sista timmarna av natten, och jag buffade konstant (nästan i sömen, snacka om möjlksyra!) mellan 5 och 7. I alla fall mer eller mindre. Jag gjorde det för att jag inte ville att det skulle vara morgon kl 5 (hade schema redan då). Där kan vi snacka buffträsk.
Vad jag vill ha sagt är att Isak trots detta svarade jättebra (och med lättnad!) på kuren! Så jaga bort vargarna angående detta. Oron är helt obefogad! Bara tuta och kör!
Vad jag vill ha sagt är att Isak trots detta svarade jättebra (och med lättnad!) på kuren! Så jaga bort vargarna angående detta. Oron är helt obefogad! Bara tuta och kör!