Jeg fikk rådet å gi Mumomega (også fra Equazen) til lillesøster (7 mnd) da jeg kontaktet forhandler i Norge. Her selges ikke Eye-q for baby, så alternativet hadde vært å importere fra England. (men dere er jo med i EU, så det blir sikkert billigere, og kanskje selges det i Sverige?) I alle fall.
Når jeg nå gikk på boksene (og på eqazen.com) og så hva de inneholder de forskjellige, så ser jeg at forskjellen er ganske stor, så jeg må tenke meg litt om. Etter innholdfortegnelsen er jo ikke innholdet akkurat det samme i eye-q baby og mumomega

Dum som jeg var dobbeltsjekket jeg ikke innholdet etter å ha fått dette rådet. Nå får jeg se hva jeg gjør.
Eye-q for barn inneholder
800 mg fiskeolje(omega-3) som inneholder EPA: 186 mg, DHA: 58 mg
200 virgin nattljusolja (omega-6): GLA: 20 mg og vitamin E 2,8 mg
Eye-Q for baby
200 mg fiskeolje(omega-3) som gir EPA: 100 mg, DHA: 14 mg
50 virgin nattljusolja (omega-6): GLA: 5 mg og vitamin E 1,4 mg
Mumomega
600 mg fiskeolje(omega-3) som inneholder EPA: 42 mg, DHA: 300 mg
150 virgin nattljusolja (omega-6): GLA: 15 mg og vitamin E 2,8 mg
Jeg forstår at Mumomega har mye DHA for å dekke både fosterets og mammans behov, men å gi innholdet i en kapsel til en baby er trolig too much. Noen som vet? Hva gjør det evt med for store doser DHA til en baby ? Jeg tror jeg heller vil gi en mindre dose av flytende eye-q eller litt av en kapsel fra storebrors tyggiser til lillesøster fra nå av.
Man kan stille spørsmål på eqazen.com, men jeg har sldri fått noe svar. Noen som vet mer om dette ?