Somnar i barnvagnen

Skriv svar
svante.holmdahl

Somnar i barnvagnen

Inlägg av svante.holmdahl »

Hej

Sova hela natten-kuren fungerar utmärkt. Dock är det lite jobbigt att Molly (12 månader) somnar ganska lätt i barnvagnen då vi ger oss ut på promenad. Molly har bara ett sovpass (90 min) i sitt schema och det brukar hon få sova hemma i sin säng. Alltså är det inte meningen att hon skall sova i vagnen när vi går ut och går. Hon sover ganska djupt i vagnen och jag anar en viss störning i den ordinarie sömnen efteråt.

Är det någon som har några tips, antingen på hur man håller barnet vaket i vagnen, eller på hur man lägger om schemat så att det inte påverkar lika mycket. Att välja att promenera då hon har sin middagssömn är ju det givna svaret kanske, men det är ju inte alltid hon somnar, och dessutom bör hon väl få en lur i sin egen säng.

Tack på förhand.

Svante
Acnaib
Rådgivare/advisor

Re: Somnar i barnvagnen

Inlägg av Acnaib »

Hej!

Kan du inte försöka hålla älsklingen aktiverad i vagnen? Någon bok, en muta, något du tagit från naturen som verkar spännande?
Jag tror inte att ni ska lägga in två lurar igen, då de allra flesta behöver en längre lur mitt på dagen.

:heart:
Bianca
:heart: Freja :heart: 2009-01-03
:heart: Ronja :heart: 2010-05-22
:heart: Franz :heart: 2015-09-20
:heart: Otto :heart: 2017-01-01
Sagalinda
Kontakt:

Re: Somnar i barnvagnen

Inlägg av Sagalinda »

Hej på dig Svante och varmt välkommen till forumet! :heart: :-D

Du skriver att hon väl bör få en lur i sin egen säng. Jag vet inte om det var menat som en fråga, men jag vill i alla fall reflektera lite över detta. Min reaktion är nej, det behöver hon inte alls. Hon kan lika väl sova sin dagslur i vagnen, och det med fördel! Jag har alltid förespråkat dagslurar ute i friska luften, eftersom det bara gör gott åt de små och de flesta tycker om att ligga inbäddade i en mysig vagn. Mitt mellanbarn har rekordet - hon har sovit ute i en hederlig liggvagn ända tills denna vinter! Hon är 3½ år nu :lol: Fördelen är också att ni kan ta med vagnen när ni åker bort, och på så sätt är det enkelt för henne att sova trots att ni inte är hemma. En välbekant vagn är aldrig fel, trots att kurade barn sover i princip var som helst.

Så jag skulle nog, precis som du själv säger :wink: , spara promenaden tills det är sovdags. Låt henne sova sina 90 minuter i vagnen, och så kan ni gå ut i vaket tillstånd sedan så att hon själv får röra på sig. Det är ju inte meningen att små barns utevistelse ska spenderas stillasittande i vagn. Den är bara ett transportmedel. Hon ska få vara ute för egen maskin och röra på sig enligt förmåga, så sover hon gott på natten och dagen! :D
Dipl. SHN-kurare och mamma till
:heart: Saga född 28 maj 2005 och kurad vid 6 mån
:heart: Sigrid född 9 maj 2007, SM-barn
:heart: Hugo född 1 april 2009, SM-barn
:heart: Astrid född 20 februari 2012, SM-barn
http://www.alternativjournalen.se/obesprutat
http://vaccin.me
Skriv svar

Återgå till "Säkra Sovare med fnurra på sömntråden"