Från att springa upp i genomsnitt 15ggr per natt till sonen fick vi uppleva FYRA vakenpass med honom första kurnatten! Det är ju inte klokt. Mina föräldrar frågade idag vad det är för trollkur
I och för sig var han mycket frågande under de passen och vaken längre än han brukar men han somnade om till ramsans bekräftelse och sov längre pass än han någonsin har gjort under sina fyra levnadsmånader.
Dagen idag har han varit mycket trött och det har varit svårt att väcka honom i hans dagslurar. Och nu går vi in i andra kurnatten och han har lagts glad och lycklig i sin säng och somnat själv utan några som helst frågor eller protester. Jag kom på när han somnat att jag glömde bekräftelseramsan ikväll. Behövdes den tro? Han blev tyst av beskedet och somnade lugnt.
Det som kommer bli en utmaning för mig är att inte buffa honom inatt. Han ÄLSKADE att bli buffad och gick igång inatt varje gång jag slutade. Ville bara ha mer. Men jag slutade så fort han blev sömntung och lugn. Nu kommer det bli verkligt spännande att se hur han tar ramsan inatt, från dörren. Om den kommer ta bättre inatt än vad det kändes som den gjorde första natten. Hoppas hoppas hoppas.
Ni ska veta vad lycklig jag är att vi är igång och att det fick en sån bra start för oss. Vi har verkligen varit på kanten till sammanbrott i vår familj och jag har mått så fruktansvärt dåligt av sömnbristen som varit ENORM. Nu börjar tro att vi kan bli en normal familj igen.
Kram
Gossebarnsmamman