När kan systrarna "flytta ihop"?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
juline

När kan systrarna "flytta ihop"?

Inlägg av juline »

Nu är vår uppföljningsvecka nästan förbi och prinsessan sover (oftast) hela natten, äter som en häst och är jätteglad på kvällen, ända tills vi säger godnatt och hon ser sängen, men det sista ska vi jobba på med ännu mer skratt :D

Vi vill så snart som möjligt att hon ska flytta in i storasysters rum för att vi tror att vi stör henne på natten och vi tror att hon kanske kommer att tycka mer om att lägga sig i det rummet (vi är där nästan hela dagarna och leker och hon känner sig hemma där).
Nu känns hon så "inkurad" att vi inte tror att storasyster kommer att störas, däremot är vi lite rädda att "okurade" storasyster kommer att störa henne! :(

Vi har tänkt lägga lillasyster först medan storasyster läser god natt saga och sen "smyga" in med henne.
Oftast är det inga problem att lägga storasyster men vissa kvällar ligger hon och ropar, tänder lampan och skriker efter vatten... som många andra "okurade" barn ;)

Vi behöver vägledning! För vi vill inte vänta för länge men vill heller inte göra något förhastat.

I övrigt är vi numer väldigt "oveliga" :)
mamma till tv? tjej-?nglar f?dda 03 och 05
maria1984

Inlägg av maria1984 »

hej
jag vet inte om jag har ett bra svar men min dotter som är 3,5 år läger sig alltid före min son som är 3 månader.
Hon lägger sig 7 och han halv 8. och hon vaknar aldrig utav honom
Pia Pojkmamma

Inlägg av Pia Pojkmamma »

Hej!

Vi har två killar födda 03 och 05. Storebror är kurad och lillebror är verktygad sedan dag ett. Vi flyttade killarna i samma sovrum då lillen var drygt fem månader. Vi har samma läggtid åt dem båda, kl 19.30. Det har funkat bäst för oss. Samsovningen har uppskattats av båda parterna. Måste erkänna :oops: att jag var aningen nervös för att de skulle väcka varandra... Lillebror kan ha nån strulkväll eller -natt men storebror verkar lita på att föräldrarna tar hand om det. Han sover lungt vidare.

Kanske ni skulle köra en liten minikur på okurade storasyster innan ni sätter töserna i samma rum :idea: :?:
Mamma till tre herremän födda -03, -05 och -07
och moster till en lady född -09.
juline

Inlägg av juline »

Tack för svaren.

Vi kommer säkert hitta en bra lösning!
Storasyster ser fram emot att dela rum...

O:) :heart: O:)
mamma till tv? tjej-?nglar f?dda 03 och 05
anna
Kontakt:

Inlägg av anna »

Hej!

Jag tycker som Pia Pojkmamma, ha samma läggtid, det underlättar då man kan dra båda över en kam vid nattning! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03.
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"