syskonvagn

Utrustning, inredning, kläder och prylar
Skriv svar
Sarika

syskonvagn

Inlägg av Sarika »

hej
undrar lite hur ni med flera barn gjort.

vårt nästa barn kommer i slutet av mars och vår vilma är då 23månader. tänkte först inte skaffa någon syskonvagn utan låta vilma gå eller åka på ståbrädan (som vi redan har). hon åker väldigt sällan i vagnen som det är idag, antingen så går hon eller står på ståbrädan som hon förövrigt bara älskar! men problemet är ju att hon då när nästa barn kommer inte kommer att kunna sova i vagnen utan måste alltid sova inne. det gör hon i och för sig nu sedan några månader tillbaka då jag passar på att sova själv. men sen när nästa barn kommer så vill man kanske inte alltid behöva vara inne då hon ska sova, våren kommer och vi som älskar att vara ute vill vara det så mycket som möjligt. så jag börjar bli lite fundersam om det kanske trots allt är bättre med en syskonvagn :?: :!: :?

om syskon vagn, vad finns det då för bra vagnar någon som vet :?:

vill ha bra utrymme för nästa bebis att sova länge i den samt helst vändbar och någon som blir relativt liten när man fäller ihop den.....hm kanske omöjlig ekvation :?: :!:
Sara
Mamma till Vilma född 040503 :heart: och Viggo född 060328 :heart:
VilmaochViggo
Isobel
Kontakt:

Inlägg av Isobel »

Jag har bara ett barn, men var på Emmaljungas sida i ett annat ärende och passade då på att kolla och hittade detta.

Emmaljunga Twin Cerox

Vikt
Chassi:17,4 kg, Lufthjul: 3 kg

Mått (cm)
Sittdel 90x52x19
Mått ihopfälld: 79,5x97x48

Kolla mer här: http://www.emmaljunga.se/product.asp?bvid=8

Kollade Brios sida också :D och hittade en till: Brio Double Wave
Länk: http://episerver.ksg.se/mlmengtest/Brio ... spx?id=502
Mamma till Izabelle 040416 :heart:
Startade SHN-kur 23/10 -04 och sen dess sover Iza gott om natten.
mia75

Inlägg av mia75 »

Jag har kikat efter bra syskonvagn också, när jag var i stavanger så hittade jag en som heter GT som bara väger 10kg och har fullt liggläge, den blev jag förälskad i, men jag vet inte om den finns i sverige? Eller kanske på nätet? :roll:
Mamma till Rasmus 000418, Emil 040425, Jonathan 060818 och Olle 080215
BILD
lillan

Inlägg av lillan »

Hej!
De flesta barnvagnsmärken går tydligen att få hem på ett eller annat sätt...
Vi har en vän som beställde hem en barnvagn från Tysklad, ( från internet ) till över halva priset här i sverige och är mycket nöjd med den...

Så det bärs sig att kolla upp om de finns att få hem till sverige..*ler*

Mvh lillan
Stolt trebarnsmamma till flicka f?dd -95, pojk f?dd -97 och hemma med lillan f?dd 05-05-05
Sarika

Inlägg av Sarika »

tack för tipsen!

Emmaljunga Twin Cerox såg kanon ut. Ska också se om jag hittar den där GT på nätet. Mia vet du om den hette något mer än GT?!

:D
Sara
VilmaochViggo
mia75

Inlägg av mia75 »

Den modellen som jag såg på heter GT Sport 12 dobbel, den liknar one tree hill, urban jungle, men kostar bara hälften så mycket!
Säg gärna till om du hittar den! :D
BILD
mia75

Inlägg av mia75 »

Så här ser den ut:

Bild

och här är en norsk sida som har den...

http://www.barnevogna.no/index.php?LANG ... =list&ID=3
BILD
Katarina-Mamma duracell
Kontakt:

Inlägg av Katarina-Mamma duracell »

ag har en son på 3 år och en dotter på tre månader och vi hade inte för avsikt att skaffa en tvillingvagn men nu har vi köpt en begagnad brio för tusenlappen, eftersom killen som tidigare enbart sov i vagnen vill vara liten kille emellanåt och för att jag ska slippa bära så har vi nu en tvillingvagn och det är toppen även om den vi har är tung och otymplig så funkar det bra här ute på landet där grusvägarna förhindrar att använda ståbräda :lol:
Kollade dock på barnenshus och de har en teutonia med fullt liggläge och lätt och smidig att köra för var det 5000? tror jag, den skulle jag vilja ha om jag hade tvillingar eller två små barn och skulle investera i en ny vagn :D
Mamma till två barn som får Emil i Katthult att blekna

blogg om pyssel och allt därtill: krumelurans.blogg.se
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Har sett att det finns många syskonvagnar på Blocket!

Kram Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
Kit

Inlägg av Kit »

Brio Double Wave är en finfin en! :wink:
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
Sarika

Inlägg av Sarika »

tack snälla för alla tips :D ska genast kolla runt.

Mia tack för bilden och länken tyvärr verkar den inte vara vändbar? Vill inte ha nästa bebis framåt för tidigt. Vi hade det med Vilma då vi hade en Urban Jungle men bytte sedan till en Kronan för att kunna välja åt vilket håll hon ska åka och måste säga att det var mycket roligare att vara ute och gå med henne i vagnen när vi hade kontakt.
Sara
VilmaochViggo
Kit

Inlägg av Kit »

Sarika skrev:
Vill inte ha nästa bebis framåt för tidigt. Vi hade det med Vilma då vi hade en Urban Jungle men bytte sedan till en Kronan för att kunna välja åt vilket håll hon ska åka och måste säga att det var mycket roligare att vara ute och gå med henne i vagnen när vi hade kontakt.
You made my day! :lol: :heart: :thumbsup:
:heart: Jag sökte en Bibel och fann Barnaboken.

:heart: Matte till minilejon som ramsas i spinn.

:heart: Det är inte för att det är svårt, som du inte vågar. Det är för att du inte vågar, som det är svårt.
MarieH

Inlägg av MarieH »

Hej!
Kolla bredaste stället på vagnen och jämför med dörrbredden, om du vill kunna ta in vagnen. Vi köpte en begagnad Brio Syskon Classic, den är vändbar och går t.o.m. att ta genom innerdörrarna hos oss. Alla syskonvagnar är rätt smala, så räkna inte med att bebisen skall kunna sova länge i den vagnen.

Vi använder tre :!: vagnar just nu: syskonvagn (en vuxen + två barn), enkelvagnen (till vagning och en vuxen + gående storasyster) och sulkyn (en vuxen + storasyster på långpromenad...

Och som grädde på moset har vi just skaffat en gammal rejäl liggvagn för att ha i övervåningen (det var för jobbigt att bära 18 kg vagn mellan våningarna...) :roll: Jag som trodde att vi skulle kunna göra oss av med de tidigare vagnarna nu.

/Marie
Mamma till två underbara Barnabokstrimmade busungar födda 2004 resp. 2005.

Sporadisk närvaro pga rygg- & nackskada.
camilla

Inlägg av camilla »

Vill bara säga att de som är Urban Jungle kopior inte är vändbara vilket ju alltså innebär att man måste ha den lille nyfödde framåtvänd, inte bra! En varm och gosig Emmaljunga att bädda ner sig i e vad jag rekomenderar, de är vändbara.
Mamma till tvillingarna Emma och Sara f?dda 040712 i v.36+4. Kur paborjad 7/1-05 och sedan dess sover hela familjen gott!
Skriv svar

Återgå till "Barnasaker"