Jag undrar om 8manaders fasen innebär att de sma kan behova sova mer? Min flicka började sova 12h nätter när hon var 5man och första manaden efter vaknade hon aldrig innan 7h som bestämt. Men sen efter en resa har vi haft tidiga uppvakningar (ofta 6h ibland tidigare) till och fran. Vi har da avaktat och ofta somnar hon om själv men inte alltid och inte ända fram till 7h. Jag har mer ofta än sällan andvänt mig av marginal kvarten (eller marginal 20min
Och sen helt plötsligt bara sover och sover hon. Jag har försovit mig tva morgonar i rad... och när jag kommer in och ska göra morgon hos henne sover hon som en stock....kl7.30, fast hon somnade 18.45!! Och pa langvilan sover hon 1,5h utan nagra problem el uppvakningar helt plötsligt. Pa em brukar hon vila 20-30min (tills hon vaknar själv i vagnen) men nu sover hon gärna 40m och da far jag väcka henne....vad händer? Det är ju jätte skönt att hon äntligen sover när hon ska men jag börjar fa kännslan att hon skulle behöva sova ÄNNU mer, hon är seg att fa liv i pa morgonen och blir ofta ledsen eller arg när jag väcker henne. Men jag vill ju inte sabba nagot som fungerar sa bra heller genom att planera in för mycket sömn. Nu är det ända problemet egentligen att när jag väcker henne sa vaknar hon med ett ryck och blir jätte ledsen och ända chansen att inte ta upp henne skrikandes är att hitta pa ngt totalt nytt varje gang (host attack, halla upp en katt och jama osv) sa hon kommer av sig i 2sek och sen plocka upp henne snabbt som attan med glada tillrop. Men det känns inte sa jätte lyckat....
Jag kan tillägga att hon äter som en häst, ALLT. Och att jag har märkt att hon i och med att hon bôrjat sova sa här ocksa ett par ganger om dagen helt plötsligt blir JÄTTE ledsen och grater med tarar, det är helt nytt och jag känner inte riktigt igen henne. Hon blir till ex upprörd pa skötbordet, vill ej ligga pa rygg utan helst krypa i väg, i luften!!! och blir jätte arg om jag ska ha henne pa rygg och byta och klä pa henne. Det som brukade vara riktiga mys stunder till för nagra veckor sedan...Antar att hon är i 8manaderns förändrings tider...lillan
Tack pa för hand.