ställer sig upp!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
elinmats

ställer sig upp!

Inlägg av elinmats »

Jaha, nu var det dags att börja ställa sig upp i sängen när man ska somna. Hon började med detta på vilan idag och jag gick in flera gånger och la ner henne, men hon var ledsen och det funkade inte så jättebra. Hon verkar inte veta hur hon ska lägga sig ner igen.
Försökte hitta någon tråd som handlade om detta med lyckades inte.
Hur hjälper jag henne på bästa sätt?
Hur hittar jag trådar i samma ämne? Har sökt på search men den hittar fel... /Elin
Pojke, 7 maj 2002 och en flicka, 7 feb 2005, en flicka 29 mars 2009-39+6. En flicka i himlen som blev 5 månader i magen.
Lisa S

Inlägg av Lisa S »

Hej!

Vi hade också lite bekymmer när Emma började stå, det är inte så värst mycket att göra åt det tror jag! Hon VILL ju, MÅSTE stå nu när hon har lärt sig så fint... =D> Lägga sig själv tar ett tag till.. :roll:

Det vi gjorde var att vi väntade till vi trodde att hon tröttnat på att stå; alltså till vi trodde att hon skulle ligga kvar när vi la henne. Även om hon "ropade på oss" så väntade vi med att komma till hon blev mer trött i ropen än uppmärksamhetssökande. Ensamleken drabbades också och under den här perioden kortade vi den lite.

Men hon lär sig snart att sätta sig ner själv, och lägga sig! Glöm inte att gå in efter tio minuter och lägg på täcket, för det är ännu svårt att dra det om sig igen när man ramlat ner för att sova...

Lycka till! :D
Lisa
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"