Hur natten blev

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
maria1984

Hur natten blev

Inlägg av maria1984 »

Jo natten gick bra till en början.
Jag vaknde kl 3 och tänkte att han var död ( han brukar vakna ganska ofta av att nappen åker ut) fasst det va han inte, så han väckte mig kl 4, då gjorde jag jättefel och tog honom till våran säng och försökte få honom att sommna om genom att buffa honom. Jag va jättetrött så jag försökte inte så länge, samtidigt gnagde mitt samvete eftersom han inte ska klara sig mer än 10 timmar och han fick sista målet 19:30 så jag ammade :oops: , då sov han till 6:30 då ammade jag sen gick vi upp.

Hur ska jag göra???
Jag funderar på att vagna på natten istället för det är ju lättare
Vi slutade ju med nappen i går också, fasst vi har den lite på dagarna när han är vaken
Jag vet inte om jag ska införa den riktiga SHN-kuren och verkligen införa ramsan eller bara försöka vagna honom på natten.
Och hur ska jag göra med ammningen, jag vill inte väcka honom vid 22 för att ge honom en extraslurk, eller måste jag det.
Han är 3 månader och en vecka
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hallå
:!: Det är ju en stor kis du har nu :lol: , han klarar mycket själv.
Attityd om jag får be, bestäm dej, han behöver vägledning av dej. Du gör honom mer orolig om du själv inte har en plan upplagd. Rummet myllrar ju av vargar :evil: :twisted: :evil: .....Ta upp honom mitt inatten :?: :arrow: Han vill ju sova, hjälp honom :!: Amma honom och han kommer vakna och kräva mat eftersom du ger signalerna :arrow: - vaknar du ska du ha mat :!: Du lär honom och han vänjer sig......

Jobba nu på efter kurens alla regler och inte någon light variant, så kommer det bli jättebra. Det har du många exempel på här...

Kram Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
maria1984

Inlägg av maria1984 »

hej tack för ditt svar
tycker du att jag ska sluta amma helt på natten (19:30-07:00) tror du han klarar det.
Om man vet det så känner man sig mer säker på sin sak vid vargtimmen.
tycker du jag ska vagna eller buffa :?:

Ska man buffa tills dom är tysta eller bara som besked att "här ska vi sova" :?:
och sen gå ut och ramsa
Carina-71
Kontakt:

Inlägg av Carina-71 »

Hej
Läs på mera ang verktygen och tillvägagångssättet. Finns ju här på forumet.

Hanna klarar sig mycket väl 10-11 timmar utan mat. Så det är bara att sätta igång att försöka få en sammanhängande sömn för er.
När jag började kura så vagnade jag i ungefär en vecka (då var Hanna 2½ mån), men kan du buffa är ju det helt ok. Eftersom krypet nu är 3½ månad kan du använda ramsan också. Ang hur du ska buffa så läs på mer, det beror lite på om barnet är kurad eller inte.

Lycka till
Kram Carina

:heart: Sandra -91 Styvdotter
:heart: Emil -92, Barnaboken
:heart: Malin -98, Barnaboken
:heart: Hanna 050807. ?r nu kurad och sover gott!

\:D/ Foton \:D/
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"