Ingen bra dag idag...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
schnokie

Ingen bra dag idag...

Inlägg av schnokie »

Oj, oj... :?

Vi är inne pa 6:e dagen av kurning. Nätterna gar jätte bra. Inatt sov lill-killen sina 11h 30 min i natt med en uppvakning vid 06:30 som jag pangramsade bort. :D

Däremot har jag haft den värsta dagen idag. Fragan är om jag gör rätt!
09:30 lades han i sin säng, stora protester som dämpades med höga ramsor. Efter 30 min tänkte jag att "det stämmer inte", gick in till honom för att lägga tillrätta, märkte att han hade bajsat samt spytt! :(
Fick byta blöja och lägga ett nytt örngott i sängen snabbt. (obs, han hade inte skrikit sa att han spytt utan det var mjölk som kommit upp fran frukosten) I alla fall lag han sen och knorra och var tyst i omgangar. Lite protester här och där, var inne 1-2ggr snabbt och la tillrätta när det var stora protester. Jag tog upp honom 10:45. Han sov ingenting pa sin fm lur!!! (normalt 1h30min) :(

2:a luren schema = 12:30-14:00 :
Gick ut med honom i vagnen vid 11:45. Han somnade 12:15 och sov tills 13:45, vilket är OK. Inget grat eller protester vid denna lur.

3:e luren schema = 16:30-17:15
Var jätte, jätte trött under vaken passet, inget passade lille herr´n. Han kunde inte ligga själv etc.
Somnade hemma övertrött 16:39

Gör jag rätt som lät honom ligga hela fm passet? Det var tufft för mamma :cry:
Vad som är jobbigt är självklart att han inte kommer till ro sa snabbt.

Behöver lite peppning och rad hurvida jag gör rätt.

Danke! :)
Anki
Bor i Wien och ?r mamma till Annelie (juli-03) som kurades vid 9 manader och
Erik (juni-05) som fick en mjuk kurning vid dryga 5 manader!
Tessan
Kontakt:

Inlägg av Tessan »

Hej Anki! :D
Jag är ingen expert på daglurar :oops: :oops: . Har nog frågat flest gånger av alla och rivit mitt hår om varför daglurarna inte fungerar.
Nu sover Emma alla lurar oftast utan att vakna och jag lägger utan så mycket som ett knyst från hennes sida. :sleep: :sleep: :sleep: :sleep:

Men det har tagit sin tid och det beror nog mycket på mina vargar och att jag la mig i för mycket. Efter jätte :thumbsup: :heart: :thumbsup: :heart: peppning av Mammut per telefon så lät jag henne vara längre.

Liksom lät henne rida ut sina egna bekymmer. Ge dig inte med ramsan, fortsätt, till slut kommer den att ta och han tystna när han eventuellt vaknar :P

Många veckor gick utan att jag fick fason på det hela men sedan släppte jag lite på "pressen". Alltså om hon vaknade ex 45 min för tidigt någon gång och enligt min mening omöjlig att söva om så tog jag upp henne och la henne tidigare till nästa lur eller la in en 20-minutare.
Det är viktigt att du inte stirrar dig blind 8) på schemat och blir ledsen/orolig/arg över att det inte funkar för jag är ett levande bevis på att det bara blir värre av det! :?

Och om du har möjlighet att låta han sova ute så kan det vara en väldig hjälp också. Min vagn blev för liten så nu har jag lånat mina syskons gamla liggvagn vilken hon får plats i och därmed kan sova ute! Frisk luft gör susen, nu får jag väcka henne vid varje lur.

Hoppas du får lite nytt hopp för det här kommer att lösa sig jättefint, lovar :P :P \:D/

Dock kan jag säga att det är svårare att lägga henne i en annan miljö, exempelvis ett köpcentrum om jag är i rörelse eller hemma hos någon där jag inte kan ta in vagnen så hon måste sova i en annan säng... så bli inte förvånad om det inte fungerar att lägga överallt :shock: :lol:
/Tessan
Mamma till Emma 050530 & Rasmus 080321 Sthlmsbo

Emmabilder :heart:
schnokie

Inlägg av schnokie »

:D Hej Tessan och tack för svar.

Nattningen gick jätte bra idag, det tog bara nagra minuter. :heart:

Du har helt rätt, jag ska coola ner mig lite ang. dagslurarna. Inte alltid helt lätt, jag vill ju att han ska sova.
Idag var han tröttare än innan kuren och det är ju inte sa roligt :(
Jag bor i lägenhet och har ingen möjlighet att springa ut 3 ggr/dag för att han ska sova ute. (jag har en tjej ocksa som ska äta och sova hon med).
Vi gar i alla fall ut 1 gang per dag ca3 timmar och da far han sova ute.

jag tror att skurken i dramat är att det inte är mörkt i rummet under dagen - kan det vara sa? Jag ska flytta tillbaka honom till varat rum(avskärmat) i helgen när uppföljningsveckan är förbi. Tror det blir bättre da. Hall tummarna! :)

hälsn
anki
Bor i Wien och ?r mamma till Annelie (juli-03) som kurades vid 9 manader och
Erik (juni-05) som fick en mjuk kurning vid dryga 5 manader!
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"