hej
har infört försök till schema idag och har några frågor.
schemat ser ut så här: han är 3 månader
7:00-7:30 första målet
8:30-9:15 sova 45 minuter
10:00-10:30 andra målet
10:30-12:30 sova 2 tim
13:00 tredje målet
14:30-16:00 sova 1,5 tim
17:00 fjärde målet
18:00-18:45 sova 45 minuter
första sov stunden sover han en halvtimme och är svår att få att sommna om men sen är han trött efter en kvart igen men då ska vi vänta på maten kl 10:00 ju??? förslag?
sen undrar jag om man verkligen ska väcka dom. det känns inte bra. jag väckte honom nu kl kvart i ett och då har jag ju ändå använt marginalkvarten?
den sista sovtiden kl 18:00 sover han också bara en halvtimme och är sen jättetrött tills han ska lägga sig för natten, han orkar knappt äta nattslurken? förslag igen???
tack
maria
väckning?
när är det natt då?
Carina
Carina
\:D/ Foton \:D/
kan inte någon svara
maria1984 skrev:oj glömde sista målet 19:30 sen sova natt
Min Hanna är 3 ½ mån, mitt schema har sett ut så här sen hon var 2 ½ mån
6,30 mat
8-10 sova
10 mat
11,45-12,30 sova
13 mat
14-16 sova
16 mat
17,45-18,30 sova
19 mat
20 sova + nattslurk
Hanna vaknar ALLTID ](*,) efter 45 minuter, men ska hon sova 2 timmar så SKA hon somna om och ja du ska väcka honom när sovtiden är över.
Så att liksom schemat sätter sig i kroppen. Om din plutt ska sova 45 minuter, ta inte upp honom efter 30 [-X , då lär han sig aldrig att det är 45 minuter han ska sova.
Mitt förslag
är att du håller tre timmar mellan målen. tidigare lägg 1.5 timmes sömnen lite så kan han äta 16 för att sen äta 19 och sist få en slurp innan sömnen
Lycka till
Kram Carina
6,30 mat
8-10 sova
10 mat
11,45-12,30 sova
13 mat
14-16 sova
16 mat
17,45-18,30 sova
19 mat
20 sova + nattslurk
Hanna vaknar ALLTID ](*,) efter 45 minuter, men ska hon sova 2 timmar så SKA hon somna om och ja du ska väcka honom när sovtiden är över.
Så att liksom schemat sätter sig i kroppen. Om din plutt ska sova 45 minuter, ta inte upp honom efter 30 [-X , då lär han sig aldrig att det är 45 minuter han ska sova.
Mitt förslag
Lycka till
Det är faktiskt jättesvåt att få honom att sommna om inne men jag ska försöka
när kurade du din minsta Elias är född 17 augusti, såg att din va född den 7.
Han är skittrött på förmiddagen, fick ett svar om att det kan vara för att han inte sover på natten så mycket. Jag hade lätt kunnat hoppa över maten vid 10:00 Jag kan väl inte ge honom mat efter en timme igen då blir det ju 6 omgångar mat
när kurade du din minsta Elias är född 17 augusti, såg att din va född den 7.
Han är skittrött på förmiddagen, fick ett svar om att det kan vara för att han inte sover på natten så mycket. Jag hade lätt kunnat hoppa över maten vid 10:00 Jag kan väl inte ge honom mat efter en timme igen då blir det ju 6 omgångar mat
Du vagnar väl
Dra vagnen ordentligt och ha bra attityd, nu SKA du sova. Om han är så trött lägg honom i vagnen och vagna redan klockan åtta då
Låt honom sova till 10, då är han nog hungrig ska du se.
Hanna åt mat ca kl 01 och 05 när hon kom ut. Det gjorde hon i ca en månad, sen började hon sova över 1-målet. Bra så länge.....
När hon var 2 ½ månad bra precis, då började hon vakna ofta, varannan timme
ungefär. Jag trodde hon var hungrig så hon fick bröstet, men hon somnade då om direkt.
Så jag HÖLL PÅ att vänja henne med att när man sover ska man ha bröstet i munnen. Som tur var "vaknade" jag upp. [-X Har ju barnaboken sen tidigare och kom på att "det måste ju finnas en hemsida", så jag landade här.
Jag tog tag i saken direkt.
Så Hanna är kurad sedan 20 oktober ungefär.
Lycka till med ditt schema och kom ihåg ATTITYD.
Kram Carina
Hanna åt mat ca kl 01 och 05 när hon kom ut. Det gjorde hon i ca en månad, sen började hon sova över 1-målet. Bra så länge.....
Så Hanna är kurad sedan 20 oktober ungefär.
Lycka till med ditt schema och kom ihåg ATTITYD.