fler frågor...

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
maria1984

fler frågor...

Inlägg av maria1984 »

hejsan...
igen :oops:
nu har jag fler frågor
1. Hur många mål om dagen när jag ammar respektive ger ersättning (funderar på att sluta amma).
:?: 2. Eftersom Elias är 3 månader så kan jag inte ramsa och riktigt kura honom än. kan jag ändå på något sätt få honom att sova, märker att stackarn inte mår bra utan bara gnäller, och jag kan ju inte låta honom sova hela dagarna även om det är det han vill. :?:
3. Kan jag börja ramsa när han är exakt 3,5 månader :?:
4. tittade på dvd:n som följer med boken nu, är det ok att stå över sängen och ramsa, jag trodde man skulle gå ut och säga ramsan på vägen :?: :?: :?:
tack för svar
Maria
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Här får man fråga hur mycket som helst, bara man vill sitt barn väl!

Om du vill sluta amma så brukar morgon-och kvällsmålen vara de man slutar med sist. Tror du inte att han får tillräckligt med mat, är det därför du vill sluta? (jag har inga moraliska aspekter i frågan utan är bara nyfiken.) Det är viktigt att han är mätt.

Ramsa kan du börja använda så smått, men inte som ett självständigt verktyg. Men börja gör ett schema som du håller. 10 timmars sammanhängande nattsömn klarar han av nu. Totalt behöver han ca 15,5 timmar.

Gör skillnad mellan dag och natt genom att han riktigt mörkt på natten och ljust på dagen. Håll tiderna, det mår han bäst av. Väck när det är dags. Hjälp honom till ro med vagning eller bufffning när det behövs.

Anna ramsar över sängen på cd-skivan för att hon har flera barn som kuras samtidigt. Hemma så ramsar man på väg ut ur rummet.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
maria1984

Inlägg av maria1984 »

hej
jag har gett tilägg på kvällen länge, tror dom sover bättre då. Jag vill sluta för att jag inte tycker att han blir nöjd (kan vara för att han är konstant trött) plus att jag har börjat jobba var tredje helg och under dom två dagarna så får han tilägg av pappa sen har min bröst ställt in sig på det så då är det ganska tomt måndag tisdag
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag tycker att du ska göraprecis det som känns rätt för dig. Vill du amma morgon och eftermiddag, sågör det, vill du sluta så trappa ner.

Sömnen är otroligt viktig för matlusten. Försök att få till ordentligt med sömn så ska du se att aptiten ökar.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"