Snorig och gråter.....

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
catta

Snorig och gråter.....

Inlägg av catta »

Hej!
Felix har tidigare sovit hela natten - tack vare SHN ! Senaste veckan har det blivit flera uppvak; ibland somnar han om själv men det verkar som om det blir oftare som han behöver hjälp.

Han vaknar och gråter, ramsan tar ibland efter ett tag. Imorse vaknade han 05.15 (vanligen vid 7 annars). Vi körde ramsa ca en timme men fick sen ta upp honom.

Han är snorig och håller nog även på att få en tand. Ibland vägrar han fm-luren, ev håller han på att byta till enbart en lur.
Han är ca 1 år.
Han är rätt klängig och gnällig på em.

Några tips?

Trötta föräldrar..... :lol: :lol: :o
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Skönt att han brukar sova bra, då vet du ju att han kan.

Vera hade en kort sån period också runt ettår. Jag använde då solfjäderpå henne när hon vaknade och grät. Ibland kortibland lite längre, för att lugna henne här inte rämsan räckte till.
För att ramsan ska ta så måste man vara helt säker på att den gör just det. Jag tvivlade i några dagar och alltså tog inte ramsan. När jag använt solfjädern några dagar, så kände jag mig redo för ramsan igen. Då funkade den.

När det gäller sömnen. Vera sov långt pass på förmiddagen och kort på em. Jag gjorde så att eftermiddagen fick hon sova den tid hon sov (om hon sov). Sov hon så väckte jag efter 20 eller 45 minuter, sov hon inte så gick jag in och hämtade henne efter 20 minuter.

När hon inte sovit alls på kanske en vecka, så började jag hoppa över den luren. Men såg jag någon gång att hon var jättetrött, så fick hon lägga sig en stund.

Social delaktighet minskar gnälligheten. Han kan mycket nu, stora karl'n.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"