Hmmm, vet inte om jag är blind men jag hittade inga länkar till trådar med tips för Social Delaktighet? :-k Behöver själv tips på detta.
Ja texten om halvårsbarnet i Barnaboken är guld värd. Den fick mig att tänka till om att inte dutta och lägga mig i för mycket när han fixar och trixar och undersöker saker och ting. Jag har minsann en liten Forskare!

Sedan clownar och fånar jag mig en hel del också, men jag försöker nu att göra det vid våra gos- och busstunder, dvs inte när han vill undersöka och hjälpa till. Vet inte om det är rätta sättet, men det är så jag tolkat Barnaboken och det känns som att det funkar bra.
Diskhon ja... Jag brukar faktiskt BADA mitt lilltroll i diskhon, det är väldigt populärt hos den lille prinsen!

Han börjar sprattla som en galning med både armar och ben nu så fort jag sätter på en kran!
Överhuvudtaget är vatten väldigt intressant. Jag brukar hålla fram honom till vattenkranen att tvätta händerna efter varje måltid. Om han fick bestämma skulle han hänga där i timmar och känna på vattnet, spegla sig i kranen, dra i kranen osv.
Och så sitter han i babysittern i badrummet med mig när jag badar och duschar. Jag låter draperiet var öppet så att han ser att mamma är där och vad jag gör. Det verkar han tycka är rätt intressant.