För oss gar det bra! Tänkte komma med en delrapport för de som är intresserade.
Första natten:
Laddad till tänderna la jag honom pa mage 19:50, utan napp och i sin säng (han har sovit i vagnen de senaste 3 veckorna)
Jag var beredd pa att här kommer det att trilskas och gapas.
Lillkillen var helt tyst och lät sig buffas - jag kom av mig lite "halla vart är allt gap och strul?? Gick ut efter 1 min med ramsan
Sen väntade jag.... "hallo var är reaktionen..."
Efter 4 min hörde jag ett tyst gnölande och jag hörde hur han lyfte pa huvudet och tittade runt precis som om han var lika chockad som jag
Sen började han fraga och jag gick in och buffade och nu tänkte jag, nu far jag sta här och buffa i 40 minuter, han gnölade lite och jag buffade pa och gick sen ut när han var helt lugn (det var 5 minuter det)
Gick in och buffade rekordsnabbt nästa gang och sa bekräftelse ramsan 20:05
Under natten vaknade han sammanlagt 13ggr !!! Men da var 10 ggr pa mindre än 2 minuter där ramsa räckte. 3 ggr var han vaken längre och jag fick buffa.
Sammanlagt sov han första natten 9 timmar ganska precis (var vaken totalt 2h 30 min)
Under dagen använde vi marginalkvartarna at bada hall sa han fick dryga 5timmars dagssömn.
natt 2
Läggning 19:50 och här kom stor protest. Det blev buff (som han redan nu gillar enormt
Han vaknade 2 ggr under natten och var vaken totalt 17 minuter. (behövde inte buffa) Det var bara lite gnöl fran hans sida.
Vaknade gjorde han 6:45 och jag gjorde morgon 7:15!
Sammanlagd sömn natt 2 = 10h 30min
Vi har väl en smart kille, eller hur? Han verkar redan ha fattat poängen.
Dagen gar ocksa bra, min man gar ut och gar med honom.
En fraga ang. napp. Den är ju kastad nu, men kan vi införa en "vagnnapp" - att bara användas när man aker vagn och bara ibland (ytterst sällan) eller kommer det att förvirra honom?
Jag aterkommer om 2-3 dagar med nästa rapport. Hoppas det forsätter lika bra som det börjat.
Kram pa er!
Anki