hej jag har en del frågor innan vi börjar så att vi är riktigt säkra. elias är 3 månader tänkte vänta lite till så nu läser vi på som bara den..
Jag undrar, när vi är borta någon kväll sen när allt (forhoppningfsvis) har satt sig hur gör man då jag förstår att det går bra med läggning men sen då mitt i natten när man ska hem hur gör man då. stör inte det väldigt mycket att ta uppoch åka hem.
sen undrar jag i bilen hur ska man göra om han sommnar eller ska man bara åka bil när det är hans sovtider???
Sen har Elias napp just nu, jag är väldigt nervös förhur det ska gå... Han sommnar aldrig utan den just nu ialla fall.
tack för svar
Maria
vi ska snart bröja
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Man får plaanera lite. Nappen kan man ha som bilnapp. Bilturer förlägger man antingen till när han är vaken och "ska" vara vaken, eller till när han ska sova. Man får tänka efter - innan
När väl nattsömnen sitter, kan man lägga barnet var som helst och låta det nattas av vem som helst, bara man håller tiderna. Ganska underbart
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Nu blev jag lite nervös, tycker du han e för liten? och vad menar du med " ta bara ledningen"annawahlgren skrev:Han är en så liten skrutt. Ta bara ledningen
![]()
Man får plaanera lite. Nappen kan man ha som bilnapp. Bilturer förlägger man antingen till när han är vaken och "ska" vara vaken, eller till när han ska sova. Man får tänka efter - innan![]()
När väl nattsömnen sitter, kan man lägga barnet var som helst och låta det nattas av vem som helst, bara man håller tiderna. Ganska underbart
ok jo visst e det underbart men stör det inte om man ska hem från kalaset mitt i natten och på med overallen och ut i bilen och hem o av med overallen och ner i sängen igen???
ok så det är ok med "bilnapp",
En fråga till. Om jag har förstått rätt så är detok han skriker (frågar) men bara han frågar på rätt sätt, man måste själv höra när det inte går mer och man ska gå in och buffa.
Är han för liten för att buffas direkt, jag tycker man sover i vagnen på dagen och i sängen på natten. är det ok ???
tack för svar
maria
Det kommer att gå alldeles utmärkt att frakta den lille och ta upp och ner och ut och in! Vi har haft många trevliga kvällar med barn i extrasöngar som flyttats till bil eller vagn åkt tunnelbana osv! Det går utmärkt! Om den lille skulle vakna så läggs han ner med ramsan och somnar! Det är faktiskt så enkelt!
Anna tycker nog inte att han är för liten för annat än lämnas utan ledning
Bort med dina vargar!
Anna tycker nog inte att han är för liten för annat än lämnas utan ledning
Bort med dina vargar!
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)