Om det fortfarande inte funkar som det "ska"?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
juline

Om det fortfarande inte funkar som det "ska"?

Inlägg av juline »

Nu är vi inne på vår sjunde natt och det tar fortfarande inga två minuter att somna, det är fortfarande mycket skrik, gråt och "jobb". OSS gör det "inget" - men vi vill ju att vår älskling ska få en bra sömn, och efter det självklart vi med...
Vi har insett att vi har gjort många misstag (som att inte läsa på och öva tillräckligt bra, få för oss att stoppa in några egna påhitt osv :oops: ) och vi har haft problem med att få eftermiddagssömnen att fungera eftersom storasyster ska hämtas på dagis mitt i den (har dock supergulliga fröknar där som stöttar) :heart: och detta har satt märkbara spår vid nattningen de dagarna.

Om vi utgår att VI har gjort fel, det är VÅRT fel att hon fortfarande skriker, snurrar sunt i sängen och snorar (extra mycket med sin förkylning just nu). Men att vi nu har lärt oss och nu VET vad vi ska göra.
Ska vi bara fortsätta, nu med rätt verktyg och bättre självförtroende eller är det redan försent???
Ska vi ta någon slags paus och börja om på ny kula?

Just nu känns det som att det fungerar för "alla andra" och vi känner oss rätt misslyckade :(

hoppas på goda råd från någon med liknande erfarenhet - och hoppas att jag i framtiden kan hjälpa "min nästa" [-o<
mamma till tv? tjej-?nglar f?dda 03 och 05
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Allt är som det kan vara - inget fel i det. Man lär sig på misstagen... :wink: :lol: .

:idea: Så skala bort det ni nu inser har ställt till det och kör med raka rör så ska ni se att ni får rätt på det! Men räkna då inte att ni är 7 dagar in i kuren utan att ni börjar om från 0. Och var inte ledsen för det utan se framåt med tillförsikt - i den avskalade versionen får man det att fungera snabbare!

:D Lycka till med nystarten! Snart är ni där ni önskar att ni hade varit idag :thumbsup: !
juline

Inlägg av juline »

Å vad härligt att det fanns en nattsuddande själ till min räddning - och ett proffs också! :D

Nu ska jag smyga ner i sängen och samla krafter inför vår "nystart" i morgon!
Känner mig genast bättre till mods!

Stor god natt-kram! :heart:

:sleep:
br

Inlägg av br »

Vi hade också struliga nattningar i början, det tog en tid innan de satt så där underbart! :D

I bröjan av kuren sa hade min man "prestationsåhngest" när han skulle få fram skratet till gonatt och när jag nattade gick det oftast bra! MIn man fick "ledigt " några kvällar så jag fick natta plus att vi tidigarelade nattningen en halvtimme! Eftersom detta forum inte fanns :cry: p åden tiden då vi kurade så hade vi endast lathunden atttillgå, och där fanns alltid svaren på våra frågor!!

Det är alltid lätt att tro att "alla andra" gör allt så mykcet bättre, men så är det inte! :P

Lycka till med nystarten
Dotter född 11/12-00
Son född 9/12-03 ( "shn-kurad" i maj -04)
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Så bra! Behåll den känslan och kör igång med racka puckar idag! Alla gör vi lite tokigt ibland - huvudsaken är att inte fastna där utan att "se" det, förändra och gå vinnande vidare!

:D Stort lycka till!
juline

Inlägg av juline »

Tack för tips och stöd!
Det tog iofs 20 min för henne att somna ikväll men det har inte varit någon bra dag med varken sömn eller mat (pga förkylning) så vi tycker att det gick smärtfritt ändå (för oss).
Jag är mycket stolt över mig själv över att ha gjort allt "by the book" och kan inte för mitt liv förstå varför vi inte gjorde det från början! :-s

Nu ska vi jobba in det här sakta men säkert och sen kommer jag säkert tillbaka till forumet med en massa frågor om att få syskonen att sova i samma rum utan att väcka varandra (lusläser allt om detta redan nu).

:D
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Så himla bra det låter och det alltid lätt att vara efterklok :wink: !
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"