Hur gör jag nu då?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
sue

Hur gör jag nu då?

Inlägg av sue »

hejsan

Här är jag igen med alla mina frågor! Jag vet inte vad det är men jag känner att jag inte har lyckats till 100 % med min kurning :cry: Alltid är det något som strular! Varför????? Jag känner inte till några vargar inte ens en liten men det krånglar ändå! Nyss var jag så käck och förespråkade det fantastiska med att syskon delar rum..... natten därpå var den yngste arg, bajsade, vaknade under vargtimmen också! :oops:

Imorgon byter jag schema och då ska vi se vad som händer!
kan det vara det som är problemet?

Har även en fråga om vändningar, har försökt med vända snabbt som sjutton metoden men efter ca 2 veckor händer inget förutom att vi springer och vänder som sjutton hela tiden ska jag ändra taktik? det känns så...

Funderar också på om jag skulle behöva köra en miniomkurning i samband med det nya schemat kanske, en sak är iallafall säker jag ska börja föra sömnloggbok för att kunna se mönster tydligare! Ibland kanske det inte är så illa som det känns jag ver inte :?

Snälla alla shn vänner ute i landet ge mig era tips i denna stund av förvirring!
Jag behöver nog lite hjälp att komma på rätt köl igen! Ni är ju de som sitter på erfarenheten och kunskapen i denna för mig fantastiska metod som jag bara ska lyckas med

Bamsekramar Susanne
Gäst

Re: Hur gör jag nu då?

Inlägg av Gäst »

sue skrev: Har även en fråga om vändningar, har försökt med vända snabbt som sjutton metoden men efter ca 2 veckor händer inget förutom att vi springer och vänder som sjutton hela tiden ska jag ändra taktik? det känns så...
:idea: Lyssna på den känslan för här har du nog din varg! Snabbt som attan-metoden använder man i max en vecka. Som med allt annat så handlar det om att backa hela tiden - inte öka antalet ingripanden! Så backa helt och vänd först om/när han verkligen ber om det! Och här kan du också ramsa till sömns på rygg - det har jag gjort i det läge du beskriver. När man fastnat. Därefter har jag vänt igen för att minimera risk för uppvaknanden. Fast om det blir kris så får man jukristilldela! Ja, det blev kanske lite luddigt men du får noga läsa av din egen situation och "se" var du befinner dig i processen!

:idea: I övrigt så kör du på med verktygen och motar bort den där vändningsvargen! Det andra kallas fär Livet - shit happens! :wink: :lol:
Senast redigerad av Gäst den lör 19 nov 2005, 00:20, redigerad totalt 2 gång.
juline

Inlägg av juline »

Har tyvärr inga bra råd att ge eftersom jag själv inte får kurningen att fungera och precis som du behöver hjälp!

Det enda jag har lärt mig under min första vecka är att schemat är A och O.
Jag för sömnlogg. och har snart skrivit en roman (som skulle få vilken läsare som helst att somna) :wink:

De dagar som dagssömnen har funkat som den ska har kvällen / natten funkat bättre och tvärt om (inte så konstigt).
Sen är det ju som kloka Anna skriver att när aptiten ökar krånglar magen, det har också märkts tydligt för oss.

Vi har inte flyttat in vårt lilla "kur-projekt" till storasyster än för att hon ska få sova ostört, dessutom vaknar hon relativt ofta med mardrömmar och hysterianfall då hon kan vara okontaktbar och skrika hur länge som helst och vad gör man då med lillasyster? ramsan? :?

Hoppas att ditt nya schema ger utdelning, du får gärna återkomma på den här tråden och berätta för mig om du kommer på något avgörande!

Lycka till!!! :)
mamma till tv? tjej-?nglar f?dda 03 och 05
sue

Lyckad schemastart nu väntar natten

Inlägg av sue »

hejsan

Ville bara stolt berätta att första dagen med nya schemat har förflutit utan någon invändning från minstingens sida, inga frågor alls bara en härligt nöjd liten finurlig 6 månaders charmtroll.

Nu väntar bara natten och jag hoppas förstås på lika bra resultat där! :D
Grabben har fått två små tänder i veckan och är inte helt bra i magen, vet inte om det beror på det men han bajsar numer på natten också vilket han inte har gjort sedan han var mycket liten

MamuttMaria har nog rätt angående det där vändandet, hur bär dom sig åt de där vargarna som nästlar sig in överallt :oops:
Ska genast tillämpa tipsen jag fick TACK :)

Skönt att höra att det finns andra i liknande situation, det är nog som MamuttMaria säger shit happens och det är väl livet!
Det är lätt att hänga upp sig på små saker när man är hemma och har mycket tid för grubblerier och analyser.

Nu ska jag sätta igång med spännande husrenoveringsprojekt som kommer ta lite av mina tankar iallafall

Jag återkommer med rapport om natten och kanske nya frågor eller vem vet kanske värdefulla råd och revolutionerande tips

kramar Susanne
mamma till Calle 2,5 och Wille 6 månader
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"