Vad trevligt att läsa lite bakåt i den egna tråden och inse att saker och ting är rätt bra egentligen nu för tiden

. Man behöver lite prespektiv ibland

.
Vi har fortfarande läggning kl 20, och matning kl 01. Morgon görs kl 07. Men lilla hjärtat blir ju hela fyra månader på fredag, och jag börjar undra över det här med att sova hela natten... Trött mamma skulle gärna vilja göra det NU

, men samtidigt inser jag att vi kanske borde vänta - men därav frågan: Tösen är fortfarande kopiöst hungrig kl 01 och vräker i sig hela flaskan (235 ml), och vaknar oftast själv lite innan 01 och påminner mig om att hon snart är hungrig

. Borde jag ta det som ett tecken på att hon ska ha sitt nattmål ett tag till? Dvs, är det osmart att vagna bort något som hon verkligen verkar behöva? Å andra sidan är dagsaptiten lite si så där, så jag funderar ju en del på om DEN kanske blir bättre om hon äter mindre på natten?
Och så det här med att vakna kl 06 istället för 07... Asså jag vet att det är jättevanligt att småttisar gör det, men hur tröga kan polletterna vara egentligen???

Jag har ALDRIG tagit upp innan 06.45, så svaren är jättetydliga tycker jag, men frågorna avtar typ aldrig. Först snackar och skrattar hon lite, sen gnällskrik, sen argskrik. Bör jag agera, dvs sätta på musik eller göra något annat drastiskt, förutom att vagna? Eller är det bättre att låta det vara och sätta i öronproppar och låtsas sova, trots rättså mycket skrik?
Elin, 24 oktober 2006. Standardmodellad från ca 7 veckor.
Klara, 8 juni 2010. Standardmodellad från start.