13 månaders tvillingar

Frågor och svar om att kura lite äldre barn
Skriv svar
LisaMatilda

13 månaders tvillingar

Inlägg av LisaMatilda »

Hej!
Mina tjejer är 13 månader och vi har lite problem.
Min som på 3 år kurade jag och ofta funkar det bra. Sen blev vi lite mer avslappnade och han fick somna lite som han ville. Vid tvn i sängen men med honom fungerar det i alla fall bra.

När jag kurade honom och han ibland grät lite kunde jag skilja på att han var arg eller ledsen. Han fick vara lte arg men inte ledsen. Men tjejerna kan jag inte höra något gråt alls. Vet inte varför:)

När de ska somna vagnar vi dem. Det funkar okej sen lyfter vi över dem i sängen och 80% av gångerna går det bra annrs varknar de. Ibland kan man vagna om ibland är de vakna:) länge...
DE vaknar på nättern och sover då vidare hos mig och får välling från och till.

Det gör mig inget något att de sover delvis hos oss. För mig är det viktigt att de somnar i sin säng i bra tid ( nu runt 21) och att de sover hela kvällen åtminstånde.

De sover ine så jätte mycket. Ca 11 h på natten och 2 på dagen 12-14

Vad ska vi göra?
Har försökt sitta i deras rum med båda men de skriker bara i sängarna och funkar utne. Hur kurar man 2?
Hittar inte min sova hela natten bok så nu har jaglite småpanik:)

Kram
LM
(väldigt trött) ;)
Har en son född september 07
Susanne G
Kontakt:

Inlägg av Susanne G »

Hej!

Ja du vet förmodligen vad jag kommer svara: Kura dem! 8)

Varför krångla till allt när du vet att det kan vara enkelt. Det gäller att ni bestämmer er för hur ni vill ha det och sen köra på det. Antingen ger ni välling på natten och har dem i er säng eller så sover ni gott i 12 timmar.

Som det är nu blir allt lite veligt för dem. Somna i vagnen och sedan vaknar man till och då ligger man i sin säng. :roll: Det bästa är att de somnar själva på en och samma plats. När de sen vaknar till på natten känner de igen sig och kan somna om.

Leta reda på boken och så läser ni på tills ögonen blöder. Att vara påläst är A och O för att fixa det.

Huruvida man kurar de tillsammans kan jag inte svara på. Det beror nog på hur de är. Använd dig av sökfunktionerna så hittar du säkert kurning av tvillingar.

Susanne
Susanne G
Dotter född 25/6-04
Kurad vid 4-månader.
Dotter född 31/10 -09. Sm från start.
HG

Inlägg av HG »

Hej LisaMatilda

Jag är ingen expert här på forumet, men jag har också en 13-månaders liten tjej. Tänkte bidra med vårt schema, kanske kan hjälpa dig att få ordning på torpet?!

06:45 Väckning + välling + ensamlek
08:00 Lite frukost med resten av familjen
09:00 Sova (20-45 min)
11:30 Lunch
12:30 Sova (1,5 h)
14:30 Mellis
17:30 Middag
18:45 Kvällslurk + godnatt

För oss funkar det här schemat väldigt bra. Jag får alltid väcka lill-tjejen på morgonen och hon är glad och pigg på dagen. Kanske lite tätt mellan målen för att vara optimalt, men hungern finns ändå...

Lycka till! Att gå omkring och vara trött är inget kul för någon [-(

Kram
Helena
-----------------------------------------------------------------------------
Mamma till L1 (aug 00), L2 (mar 02) och L3 (okt 09)
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn äldre än ett år "