Jag är gravid. Vecka 12 nu så det är rätt tidigt, men idag när jag var hos läkaren så fick jag se det lilla livet. Ett litet huvud, en späd kropp och ett tickande hjärta.
Lite historia:
Vi har inte haft det speciellt svårt för att få till ett litet liv, två, tre försök så har det funkat. Däremot har vi inte haft de lättaste med graviditeterna. Den första trodde jag att jag var gravid när jag i v 13 började blöda. En koll visade att jag inte alls var gravid längre, det fanns inget foster där eftersom det dött tidigt. Bara en tom säck...som nu ville ut förstås. Med alla smärtor och allt vad det innebär. Som tur var slapp jag skrapas i varje fall.
Andra graviditeten visade efter mer än halva tiden att magen inte växte som den skulle. Jag mådde inte så bra psykiskt, stressade mycket på jobbet, blev oroad av graviditeten. En massa prover och ultraljud blev det, dåligt flöde i navelsträngen också, så tillslut fick de plocka ut henne. Lilla Elsa, 1 800 gram i v 38.
Så nu är lilla Ploppen här. Lite oroad är jag men försöker att ta det lugnt. Har bytt jobb till ett lugnare så jag borde inte stressa så mycket. Om allt går som det ska kommer Ploppen i början av maj.