Hej alla!
Har hittat hit och slukar all information som jag hittar här.
Har dock ett (och flera..) problem, nämnligen att min lille pojk på 2 månader bara vill äta ur ett bröst, sen är han mätt..
Tror han iaf, för sen är han hungrig igen efter ca 2 timmar.
Hur ska jag göra för att han ska kunna följa standardmodellen??
Han sover ju oroligt och vi får inte ordning på dagens rutiner när han sällan är proppmätt.
Vill tillägga att han ökar i vikt som han ska (kanske tom lite för mycket)
Är det fel att då truga på honom mer mat?
Tack på förhand!
/Erika
Äter bara ur ett bröst..
Äter bara ur ett bröst..
Mamma till tv? sm? pojkar 
Gustaf (april -97) och Noah (nov -04)
Mitt förslag är att du tar upp och rapar. Sedan byter du på honom - om det behövs. Gosa lite och försök sedan att truga med andra bröstet. Hela ålet med byte och rap och allt kan ta 1 hel timme. (kanske t.o.m. 1,5 jag kommer inte ihåg riktigt)
När han sedan har ätit sig riktigt mätt ska han kunna sova 8 timmar utan mat på natten. Det förutsätter fem stora mål mat om dagen.
När du vet att han är riktigt mätt kan du ju också övertyga honom om att han ska fortsätta sova, du behöver inte fundera på om han är hungrig.
Hoppas det går bra!
/LO
Mitt förslag är att du tar upp och rapar. Sedan byter du på honom - om det behövs. Gosa lite och försök sedan att truga med andra bröstet. Hela ålet med byte och rap och allt kan ta 1 hel timme. (kanske t.o.m. 1,5 jag kommer inte ihåg riktigt)
När han sedan har ätit sig riktigt mätt ska han kunna sova 8 timmar utan mat på natten. Det förutsätter fem stora mål mat om dagen.
När du vet att han är riktigt mätt kan du ju också övertyga honom om att han ska fortsätta sova, du behöver inte fundera på om han är hungrig.
Hoppas det går bra!
/LO
Lotta, mamma till
Vera
född januari 2004 Minikurad sommaren 2004
Ivar
född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
Nytt fotoalbum