dagssömn på rygg?

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
sue

dagssömn på rygg?

Inlägg av sue »

Hejsan

Undrar över en sak, nu när man behöver bädda ordentligt varmt i vagnen blir det mindre plats över och min store 6 månaders har svårt att få plats och utrymme på mage, trots att vi har vagn modell större. Jag vill hemskt gärna att han ska sova sitt förmiddagspass på 1,5 timme ute så vad ska jag göra?
Är rädd att han inte kommer vilja sova på rygg/sidan nu när han har börjat sova mage.
När han sover på natten vänder han sig oftast så han sover lite på halvsidan med tummen i munnen så det kanske funkar :? Efetrsom vi kommer att ändra vårt schema till 1,5 timme förmiddagssömn sammanhängande istället för i två omgångar så blir ju det nyheter för honom också det kanske blir för mycket på en gång?

Någon som är mindre förvirrad och kan ge ett bra råd? :)

Kramar Sue
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Han föredrar antagligen att sova på mage i vagnen också. Du kan pröva med att lägga honom på rygg och vända honom efter första "passet" (förmodligen efter 45 min), men om jag vore du skulle jag lägga honom på mage från start. Inte iförd klumpig overall.

Det finns små älsklingar som ligger med fötterna utanför hellre än att knöggla ihop sig på sida... :lol:

Korta pass (jämförelsevis) kan små barn sova trångt utan att ta något extra för det. Men då ska den vakna rörelsefriheten vara total :wink:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"