Vi håller på och kurar vår snart 4-åriga son och jag behöver lite stöd hur jag ska göra med honom. De första 3 nätterna på kuren blev bätte och bättre. Inatt blev det ett litet bakslag. Ett av våra problem är att han envist vill att vi ska sitta utanför hans dörr så att han ser oss. Igår kväll när han var trött nöjde han sig med att jag ramsade från soffan, men inatt (1 uppvaknande) och nu på vargtimmarna ville han absolut se oss från sin säng innan han kunde lugna sig. Jag var enveten och ramsade mig bort till soffan och ramsade betryggande därifrån när han frågade. Till slut verkade det som att han accepterade det. Men det tog en timme av arga protester blandat med "mamma det är synd om mig, kom hit och solfjädra". Under vargtimmen gick jag bara in när han lämnat sängen och ramsade mig därifrån. Ingen solfjäder (för den tiggde han och bad om inatt så jag skulle stanna. Så det fick jag bestämt sluta med) och ingen ramsa mer än när jag gick in med honom till sängen. Har ni några tips på hur vi ska göra? Gör vi rätt när vi inte ger honom mer än det absolut nödvändigaste? Vill ju inte fastna i solfjäder, ramsa etc.
Tacksam för svar.
Hälsningar/
Madde