Min son är nu snart 17 mån. Han bits. Mkt. Han biter framförallt mig. Hårt. Blir märken. Aj aj. Jag har visat hur man gosas, gett honom ngt att bita i, gått därifrån, sagt nej och ställt honom ifrån mig. Men han forts och följer efter mig och bits.
Ugh! Jag kände att nu blev det för mkt. Så jag gav honom två varningar. Sedan stämlpade han mig så pass att jag var tvungen att bända loss honom. Då förvisade jag honom till sin spjällis. Han blev jätteledsen. Jag ställde mig i dörrspringan och frågade vid varje litet andetag om man vill komma ut och bete sig som folk. Tredje förfrågan tog han emot klockrent. In gick jag med stort leende. Åhå! E du här! Vad treeeevligt! När man beter sig som folk får man vara med!
Bebis gråt kom av sig fr det att han såg mitt leende och sedan bubblande han på som om han försökte förklara att han visst kan bete sig som folk och då får man vara med...Sötnos....
Sedan bet han inge mer den dagen. Han försökte lite grann i dag men jag blåste i hans mun och då kom han av sig...
Var det ok eller är han alldeles för liten för förvisning?
/Luvisen