Hur bäddar jag vagnen i vinter?

Barnavårdsforum. Standardmodellen och andra råd och dåd i Barnabokens anda
Skriv svar
TJ

Hur bäddar jag vagnen i vinter?

Inlägg av TJ »

Hej!
Har funderat på hur jag ska bädda för min magsovande bebis i vagnen under vintern?
Hon sover alla sina sovpass ute i vagnen dagtid (med andningslarm givetvis). Just nu sover hon med täcke och bomullsmössa och ibland extra bomullsfilt om det känns ruggigt. Hur gör jag när det blir kallare? Kan man ha åkpåse även till magsovare? Eller ska hon ligga direkt på fårskinn och vad ska jag då ha över henne? Kanske dumma frågor men jag går här och grubblar och tänkte att jag kanske kunde få några smarta tips.
Tack på förhand!
TJ
Mamma till
Hedvig född Oktober 08
Lilla Siri född 100626
Elle

Inlägg av Elle »

Hej TJ!

Jag isolerade vagnen underifrån och lade en filt i botten. Därefter ullkläder närmast kroppen, mössa, ullsockor och sedan en varm filt över. När det var riktigt kallt så hade vi på ett lager till med kläder.

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

När min stora kille föddes mitt i mörkaste januari så använde jag mig av en vanlig termometer med "sladd" för att hålla koll på temperaturen i vagnen. Det tyckte jag var ganska skönt, helt oerfaren som jag var! Det visade sig att det oftare blev för varmt än för kallt... :)
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
TJ

Inlägg av TJ »

Hej Tack för tipsen!
Ullunderställ är ju toppen liksom termometer. Måste införskaffas. Såg att Polarn och Pyret hade mysig ulloverall...
Tack för hjälpen!
Mamma till
Hedvig född Oktober 08
Lilla Siri född 100626
Nemita
Kontakt:

Inlägg av Nemita »

Vi har förresten köpt både ylle- och ullsilke-underställ till barnen på ekotextil.se.
Mamma till en pojke född 8 januari 2007 (kurad vid 6 månader) och en stor liten knodd född 24 juli 2010 (en vecka efter beräknat, 4,5 kg tung) som standardmodellas.
Skriv svar

Återgå till "Späda barn och små (nyfödd till 1år)"