Vaknar tidigt och är PIGG!

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
MiaN

Vaknar tidigt och är PIGG!

Inlägg av MiaN »

Något tips om vad en trött mamma kan göra klockan halv fem på morgonen då lilla sonen är pigg och vill upp?? Han somnar mellan sju och åtta på kvällen och sover sedan i ett svep tills halv fem ungefär.
Han är snart fem månader. Tacksam för tips! Gäsp...!
Mia, mamma till pojke f?dd Juni 05 samt tv? bonusbarn p? 14 och 18 ?r.
Emmy

Inlägg av Emmy »

Jag har oxå varit där... :sleep: Man är inte så pigg vid den tiden... :D Jag och bla AW skrev en del svar under "Tidiga morgnar och mammaångest" (page 2) - kolla där och se om det kan hjälpa dig. Lycka till ! :D
Stolt mamma till Lowe 050311 och Milia 080814.
MiaN

Inlägg av MiaN »

Tack för tipset, läste det inlägget. Kanske är jag trög, men förstår inte riktigt biten med att göra andra ljud i huset? Skulle de somna om det blev mer ljud i huset vid fem på morgonen? Förklara gärna... :)
Emmy

Inlägg av Emmy »

Det tar bort deras konsentration på skrikandet och det invaggar trygghet. Som när barnen går och lägger sig och övriga familjen fortsätter med annat i huset, som att "gå vakt och hålla vargen borta" :D . Det är en trygghet att höra att mamma och pappa finns där så barnet lugnt kan sova 8) . Men för andra på forumet har det funkat bättre att det är tyst under vargtimmen, så när på en glad ramsa. I vilket fall handlar det om att låta barnet vara så mycket som möjligt och minska trafiken på morgonen så kan de till slut somna om själva :D . Blev du något klokare? :wink: :lol:
MiaN

Inlägg av MiaN »

Jättebra då förstår jag! Med "trafiken" antar jag att du menar turer in till barnet och trösta osv...? :?:
Ska pröva lite radio eller så imorgon bitti tror jag :)

Mia
Emmy

Inlägg av Emmy »

Ja, precis, jag menar turer in till barnet. Lycka till imorgon! :D
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"