Hur göra?
Hur göra?
Jag har ett dilemma.
På lördag så gifter sig min absolut bästa vän och vi (minman och jag) har tidigare blivit tilldelade äran som toastmasters.
Jag vill verligen vara med på hennes bröllop och bröllopsfest. Det är ju bara det att det blir ju fjärde uppföljningsnatten för vår dotter. Vår dotter har inte lärt sig att äta flaska (fast vi har verkligen försökt lära henne!) så jag måste ju amma henne vid alla måltider. Förstör jag allt om jag åker på bröllopet och festen med vår dotter, även om jag försöker hålla tiderna till punkt och pricka? 
-
Nancy
Nä nu måste jag allt gräla lite på dig Eva
. Minns du att jag skrev att du kanske hade för bråttom med att kura? (det var lite för många frågor innan) Jag skrev också att jag själv gått i den fällan och fått hjälp/tillsägelser vilket jag är tacksam för nu efteråt.
Anna W skriver i "Lathund för SHN-kuren":
"Uppföljningsveckan ska vara lugn. Dag efter dag, natt efter natt, ska vara sig oföränderligt lik. Här är inte läge för resor, intrycksbemängda besök, en massa ”aktiviteter” eller övernattningar borta!"
Nog måste du väl ha känt till bröllopet innan ni startade SHN-kuren?
Jag kan inte lova att jag svarar korrekt nu men jag tror inte att ni "förstör" allt bara ni håller benhårt på tiderna. Däremot tror jag att det kan vara svårt att göra just det, inte så kul att låta brudföljet vänta eftersom ni behöver ramsa
Jag lyfter frågan vidare till mer erfarna mammor.
Trots mitt grälande så hoppas jag naturligtvis att allt kommer att gå bra och att ni får en underbar dag
Lycka till önskar NancyDrew 
Anna W skriver i "Lathund för SHN-kuren":
"Uppföljningsveckan ska vara lugn. Dag efter dag, natt efter natt, ska vara sig oföränderligt lik. Här är inte läge för resor, intrycksbemängda besök, en massa ”aktiviteter” eller övernattningar borta!"
Nog måste du väl ha känt till bröllopet innan ni startade SHN-kuren?
Jag kan inte lova att jag svarar korrekt nu men jag tror inte att ni "förstör" allt bara ni håller benhårt på tiderna. Däremot tror jag att det kan vara svårt att göra just det, inte så kul att låta brudföljet vänta eftersom ni behöver ramsa
Trots mitt grälande så hoppas jag naturligtvis att allt kommer att gå bra och att ni får en underbar dag
Senast redigerad av Nancy den ons 16 nov 2005, 09:03, redigerad totalt 1 gånger.
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Det blir nog till att köra med "en gång är ingen gång"-regeln, be till Gud och hoppas på det bästa. Och backa bandet tillbaks till ordningen så fort den stora dagen är över
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Jovisst kände vi till det. tyvärr är det ju så att man sitter ju inte bara hemma hela veckorna och alla helger...man har ju saker inplanerat. När vi startade kuren så var det den enda öppningen innan jul pga olika orsaker. Så annars hade vi fått vänta till i januari innan vi kunde kura. Så när jag skulle välja på att låta min sotter vakna minst 4 gånger per natt i flera veckor till eller börja, så valde jag att börja. Perfekt i tajming var det ju verkligen inte, men ibland så måste man ta ett alternativ som inte är perfekt.