Litet skräp på väg.... igen.....

Tips- och samtalsforum kring havandeskap och förlossning
Skriv svar
wifsta
Inlägg: 270
Blev medlem: lör 19 jan 2008, 23:06
Ort: Timrå
Kontakt:

Inlägg av wifsta »

<3 Har ju redan grattat, men återigen - MASSOR av lyckönskningar! <3
Hoppas verkligen att vi får tillfälle att träffa "hela ligan" vid er turné nästa sommar :D
Mamma till vackra VERA f 080424 (v 40+6)
och allvarlige ARON f 100725 (v 39)
Susanne*
Inlägg: 2027
Blev medlem: tis 23 nov 2004, 15:11
Ort: Ny Skåning

Inlägg av Susanne* »

Bara helt fantastiskt är det ju. :D :thumbsup: Förstod ju när vi sågs att det kanske skulle bli så. Ett stort grattis och många varma kramar. Och vad skönt att du mår bra. Hoppas det håller sig.

(PS. Har du möjlighet att skicka filmen på den voltande lille blå smurfen :lol: DS).

Många kramar
Susanne :heart:
"Det talas för lite om glädjen med barn..."
Tre underbara godingar: 1996, 2003, 2007
Cyan
Inlägg: 417
Blev medlem: tis 20 mar 2007, 18:04
Ort: Lund

Inlägg av Cyan »

Nämen oj, en fyra! Grattis!
Får se, tvåstaviga namn med i... jag föreslår ett som varken börjar på E, S eller M. Olika initialer är finast som ni nu börjat med det! Jag spånar:
Frida, Karin, Tilda, Hilda, Tina, Lisa, Britta...
Viktor, Daniel, Patrik, Fredrik, Nisse...

Emil, Sigge, Mika och Nisse håller jag på!
Eller Emil, Sigge, Mika och Frida!
Dotter 2007-01-29, son 2008-12-15 och dotter 2010-03-26
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Wifsta - tack för gratulationerna, du sitter väl hemma och ammar nu om dagarna och njuter av lille Aron. Enligt våra planer så tänker vi komma förbi nästa sommar, då parkerar vi husvagnen på gården er och sen släpper vi ut hela flocken. :wink:

Susanne* - tack kära vän, och den voltande blå smurfen hade jag helt glömt bort, sorry. Men jag är helt säker på att han finns kvar någonstans i min gamla dator, ska be Pappan i familjen att leta upp honom så vi kan skicka hem honom.

Cyan - tusen tack för namförslagen, toppen. Men Frida ramlar tyvärr bort eftersom vi inte vill ha något r i namnen, det blir lite "tjockt" när man bor i skåne. :oops: Tycker vi iaf. Men de andra namnen tar vi till oss och spånar kring. Blir det en lillasyster så är namnet så gott som spikat, fast det är hemligt än så länge. Men blir det en lillebror har vi inte haft ett enda förslag på gång så här långt så dina förslag var väldigt välkomna. Tack.

Ja man kan knappt tro att det är sant men jag mår så oooootroligt bra. Foglossningar känner jag bara av ytte-pyttelite när jag varit igång hela dagen och jobbat ett pass inom hemtjänsten mellan 18-22. Och då är det bara så att jag känner mig lite trött i fogarna om man kan uttrycka sig så. Ont har jag verkligen inte, absolut inte.

Kan inte förstå att jag kan må så bra som jag gör just nu. Jag har ju alltid mått jättebra när jag varit gravid om man bortser från foglossningarna som varit outhärdliga, fast jag har ju överlevt ändå med hjälp av sjukskrivning, tejpning, kryckor och en underbar man som dragit det största lasset här hemma.

Som det ser ut nu kommer jag jobba ett par veckor till inom hemtjänsten sen lägger jag nog ner det. Kanske hoppar jag in någon helg om det behövs men det får nog bli ett undantag. Det är ju så mycket som drar igång när hösten närmar sig, Emil ska gå på kyrkis tre gånger i veckan och så ska han börja på simskola, Sigge och Mika får följa med på kyrkans öppna barnverksamhet en gång i veckan och sen har de babysimm på söndagar. Mer aktiviteter än så är det inte men det tar ju sin lilla tid ändå.

Jag ser så fram emot att få träffa bebisen i magen och det verkar faktiskt resten av familjen också göra. I morse när Emil och jag duschade så pussade han min mage och sa att Pappa gett honom bebisen, så det var alltså hans bebis som låg i min mage och den ska heta Emil. :shock: Självklart för honom men jag är kanske lite tveksam. :wink: Sigge pussar på magen och säger att han pussar bebisen, han tyckte så sent som idag att det skulle bli en lillasyster, men han brukar ändra sig några gånger om dagen. Misstänker att han blir nöjd oavsett vad det blir för kön på bebisen.

Nu har jag precis kommit hem efter ett sent pass på jobbet, ätit två smörgåsar och druckit en stor kopp te. Att jag dricker te nu när jag är gravid är också märkligt. De tidigare graviditerna har jag inte kunnat dricka te för det har bara smakat varmt vatten och det är ju inte så njutbart precis. Men den här gången smakar te, ja det smakar te helt enkelt. Härligt men märkligt.

Nu ska jag kasta mig i säng. Resten av familjen sover sen länge, katten snarkar inne på toaletten där hon bor för att inte bli uppäten av en av våra hundar, de ligger för övrigt i soffan och snarkar som värsta skogshuggarna.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Ja herregud. Du är galen. Härlig, härlig, men galen. :lol:
Och jag är jätteavundsjuk på dig! Tänk den som hade en bebis i magen... :roll:
Kram ner till Skåne!
Nancy

Inlägg av Nancy »

SusanD, jag har sett att du väntar barn men har visst missat att komma med gratulationer. Så det gör jag nu: GRATTIS :D :heart:

Jag tycker att det är underbart att ha fyra barn. Visst, det är många och mycket pyssel blir det men allra mest är det bara roligt. Fyra gånger så roligt :wink: :heart:

:heart: Stor, stor kram från Nancy
miniz
Inlägg: 2164
Blev medlem: sön 20 aug 2006, 17:07
Ort: Frankrike

Inlägg av miniz »

Jag säger som Nancy att jag nog sett ni väntar barn, men inte grattat ännu.
Så nu, Grattis!

Kanske han kan heta Ville eller Heine.
Ett gammalt (norskt?) namn som kanske inte funkar på skånska,
men ändå, Kvive.

Om hon är en hon har hon ju namn.

Hoppas du får fortsätta må gott!

Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

När vi satt och pysslade vid köksbordet i dag sa Sigge; mamma har en bebis i magen! Ja svarade jag och Sigge fortsatte; -mamma har två bebisar i magen! Då svarade storebror Emil; - Nej Tittis man får bara en bebis om året. :shock:

Visst är han klok storebror? :wink: En bebis om året verkar ju alldeles lagom. :lol:

Sigge önskar sig 8 stycken Hallonfikor, hans smeknamn på Mika medans Emil inte kan bestämma sig om han vill ha en Sigge till eller om han vill ha en Hallonfika. :)

Tack snälla Nya Mamman för gratulationerna. Härlig men galen är väl en ganska bra beskrivning på mig. :wink: Och du, det är väl inget som hindrar att även du har en bebis i magen snart? Emils säger att man får en bebis om året.....

Åh, Nancy kära vän vad jag önskar att vi skulle kunna träffas någon gång med alla våra härliga barn och män. Ja vad det gäller män har vi ju bara varsin men de är verkligen inte fy skam. Tänk att Father A kunde göra en tjej, det trodde han ju aldrig och jag tror inte han var i kontakt med gubben din ens. :wink: Ska bli så spännande att få träffa skräpet i magen, vissa dagar önskar jag mig en liten lillasyster och andra vill jag bara ha en söt liten lillebror och alla dagar önskar jag mig en frisk liten bebis.

Tack Miniz, både för gratulationerna och namnförslagen. Ville heter våra bästa vänners yngsta kille så det går ju bort direkt, de andra namnen tar vi till oss och funderar vidare på.

Jag mår fortfarande bra, nu har jag slutat jobba för Father A har börjat så jag är hemma med barnen. Och först nu, först nu i v. 25 börjar jag känna av foglossningarna. Vilken gåva att ha fått 24 smärtfria veckor, det är som en gåva från ovan eller någon annanstans ifrån.
Det är mer påfrestande för kroppen att vara hemma med tre små barn, det går liksom inte att komma ifrån även om alla tre går för egen maskin och hjälper till jättemycket. Jag ska kontakta naprapaten, han som höll på med sin tejpforskning, och köpa på mig lite tejp. Det kommer göra susen, det är jag helt säker på.

För övrig kan man säga att skräpet i magen är en skönt liten typ, sover mycket, gillar inte att åka bil, gillar inte när jag spelar bridge, älskar när jag är ute med resten av barnen och går i skogen. Sover gott på nätterna om inte någon av syskonen vaknar och skriker, visserligen händer det sällan men när det händer vaknar skräpet och är riktigt, riktigt upprörd. Det tar sen ganska lång tid innan skräpet kommer till ro igen, det sprattlas och rumlas runt i magen.

När man är ute på stan eller i miljöer där det befinner sig andra människor och jag har alla barnen med mig så kan man nästan se att de tänker; hon måste ju vara tokig, tre så små barn och gravid igen!
Jag fnissar lite inombords och tänker att de skulle bara veta hur rätt de har för visst är jag lite galen, men det är härligt och ganska befriande faktiskt.

Det största bekymret vår omgivning, inte den närmsta dock, har är hur vi ska få plats i vårt lilla hus. Själva är vi inte så bekymrade, det är ju bara att ställa in en spjälsäng till i barnens rum och när barnen blir lite större så får vi väl bygga ut huset. Men det känns ju ruskigt oekonomiskt att bygga ut nu när barnen är så små att de helst delar rum med varandra. Dessutom är huset inte så litet, 63 kvm är ju som en liten lägenhet i stan och där har de minsann ingen jättestor trädgård som vi har, en stor bokskog, blåbärsskogen..... Ja ni fattar va? Vi kanske inte bor i ett slott men vi har ju en underbar skog precis utanför knuten och den är jättestor. :)

Nu ska jag packa inför morgondagen, det är kyrkis för Emil och öppna verksamheten för de andra. På eftermiddagen ska vi ta rätt på de sista grenarna efter ett träd som vi fällde för en evighet.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
AMAMA
Inlägg: 376
Blev medlem: mån 30 apr 2007, 10:09

Inlägg av AMAMA »

:D
Grattis grattis ! Det blir moro å følge med på veien!

/amama
__________________
mamma til
Storebror 06
Lillesøster 10
Jannika
Inlägg: 4934
Blev medlem: mån 09 okt 2006, 13:34

Inlägg av Jannika »

Tänk att Father A kunde göra en tjej, det trodde han ju aldrig och jag tror inte han var i kontakt med gubben din ens.
Nu tänker jag inte gotta mig med en massa vad var det jag sa? utan mer försynt påminna om mitt siande i frågan. Hrm, hrm...

Jag gissar på en donna till och jag tycker att hon kan få heta Kine, Saga, Källa eller Dotti.

Kram kram! Jannika
blivandemamma
Rådgivare/advisor
Inlägg: 1573
Blev medlem: tor 14 dec 2006, 21:03

Inlägg av blivandemamma »

Hej Susan!

Hur mår du, magen och familjen? Vilken vecka är det nu?!

Spännande namn du röstar på Jannika. Vad får du alla unika namn ifrån? Dina egna små kids har ju ganska unika namn de också :D

Kram,

Anna
Gammalt barnaboksbarn och mamma till
Arvid - 07
Ebbe -08
Alfred - 11
Otto 2016-08-12
maiyah
Inlägg: 225
Blev medlem: ons 26 mar 2008, 10:16
Ort: stockholm

Inlägg av maiyah »

Grattis!! Så underbart med bebis! Och fyra är ju ett sådant jämt och bra nummer :-) Snygg siffra också för den delen..
Kaspian 2007-11-03 Minikurad 14-16 mars 2008
Cera 2009-06-28 vecka 40+5 SM från början
SusanD
Rådgivare/advisor
Inlägg: 3703
Blev medlem: fre 27 jan 2006, 16:51
Ort: Ängelholm
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Oj vad tiden springer iväg. Vilken vecka jag är i, hm, jo det är nog v. 30 eller kanske 31. :oops: Tror nog mer på det senare alternativet faktiskt men måste erkänna att jag inte har helt koll på läget, bebisen lär ju ändå födas när den föds så att säga. :wink:

Jag mår oförskämt bra faktiskt, visst har jag ont av foglossningarna men det är på en rimlig nivå. Har inte kommit iväg till tejp-naprapaten än, men jag kan ju gå och jag kan vända mig i sängen så det är ju toppen bara det.

Barnen är helt förtjusta i bebisen och de kommer med alla möjliga och, kanske flest, omöjliga namnförslag. Väldigt engagerade är de i alla fall och det är härligt. Till och med Mika kramar och klappar om magen samtidigt som hon skrattar och skriker av förtjusning. Hon skulle bara veta vad som döljer sig där inne.

I morgon ska jag till MVC så då blir jag nog lite mer uppdaterad om vilken vecka jag är i. Det är dags för glukosbelastningen som alla här i Skåne får gå igenom om man vill. Pappan ska vara hemma med barnen så jag får en heldag, först blir det då MVC men sen ska jag iväg och fixa lite presenter till grabbarna som fyller år snart. Emil blir 5 och Sigge 3 och det är svårt att förstå att de redan är så stora, de klarar ju nästan allting på egen hand nu. Dessutom hjälper de Mika så jag knappt behöver göra någonting.

Nu ska jag ta ett litet skutt i säng och sova min skönhetssömn. Fast jag drömmer så otroligt mycket tokigheter just nu så det är faktiskt ganska tröttsamt.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
anna
Inlägg: 4531
Blev medlem: tor 25 nov 2004, 14:23
Ort: Ulricehamn
Kontakt:

Inlägg av anna »

:D Grattis!!! :D

Sixten och Hedvig tycker jag är två oerhört coola namn! :D

kram anna
Mamma till Clara 7 maj -01 och Ida 9 april -03. Driver eget grossistföretag hemifrån huset.
Fd Medlem

Inlägg av Fd Medlem »

Gud vad skönt det låter!
Vilken vecka ÄR du i nu då? Möjligt att DU inte bryr dig, men vi är ju liksom fler om det här! Nu får du berätta! När är det ankomstdag?

Kram på dig!
Skriv svar

Återgå till "Barnaväntan"