Är det fel att köra SHN-kur? HJÄLP????

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Eva

Är det fel att köra SHN-kur? HJÄLP????

Inlägg av Eva »

Hej!

Är det fel att köra hela natten kuren med en baby som är 4 månader och 1½ vecka gammal men egentligen 3 mån och 1½ vecka korrigerad tid????

Behöver snabbt svar!!!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:D Sikta på 10 timmar natt så är du på den säkra sidan! Och då ska det ha varit fulla ransoner mat hela dagen så att förutsättningarna finns! Allt enligt SHN-kurens principer som jag hoppas och antar att du är väl förtrogen med inför kurstarten. Om du är det så ska du inte ha några direkta tveksamheter!

:D Lycka till!
Gäst

Inlägg av Gäst »

:idea: Har läst dina inlägg och du har lite för många frågor för att det ska kännas som att du "kan" din sak. Om du är osäker så är det bättre att plugga på i natt och köra i stor stil med attityd och allt imorgon! Du kan börja kuren genom att göra morgon 07.30 efter schemat och därefter tuta och köra med hela dagschemat under dagen. Då ska du nog vara säkrare inför nattningen och natten imorgon! Bara en reflektion från mig!
Senast redigerad av Gäst den lör 12 nov 2005, 20:53, redigerad totalt 1 gånger.
Nancy

Inlägg av Nancy »

Hej Eva :!:
Hoppas du inte blir besviken men jag måste nog avråda dig för att kura just nu (om du har för avsikt att starta omgående vill säga).

Av alla dina frågor att döma så verkar du ha hamnat i samma fälla som jag själv gick i för inte alls så länge sedan :oops:

-trodde att jag var tillräckligt påläst
-laddad till tänderna men med tusen frågor
-ville ha ALLToch på en gång

Jag fick via forumet hjälp att backa några steg och inse att mitt arbete var att kunna SVARA på de frågor mitt barn kunde komma att ställa.

SHN-kuren är för barn med svåra sömnproblem. För vår del handlade det snarare om att bryta ett mönster vi själva skapat och till det behövdes inte en renodlad kur.

Nu vet jag ju inte alls hur er situation ser ut men om du berättar lite mer så skall jag försöka svara så gott det går. Jag är fortfarande novis på detta men det finns massor med kunniga människor på detta forum :!:

(Om jag har skrivit något tokigt till Eva hoppas jag att någon korrigerar mig.)

NancyDrew
Eva

Inlägg av Eva »

Vi har kört igång trots allt. Är lite osäker dock på om jag ska amma henne vid 22 eller om jag ska låta henne sova. Det är min man som tar de två första nätterna, för han är den som är mer saklig och säker. Hon har haft stora problem med sömnen. Igårnatt sov hon tre timmar sedan en timme och sedan 2 timmar. Visst har det varit bättre med 4timmars pass, men det har varit sämre också med att hon vaknat varje timme. Detta bara under den senaste 1½ veckan. Så jag kände att detta kan bara inte fortsätta, det måste till en förändring eftersom hon har stora mörka ringar nder ögonen. jag stod inte ut en morgon till med att jag var urtrött och sedan se henne med mörka ringar under ögonen. jag kände mig så dålig som mamma som inte kunde få henne att sova. Både jag och min man tycker att kuren verkar bra och är helt inne på att köra den så bra som vi bara kan. Vi är redo att ge 100%. Det som har gett oss lite huvudbry är ju att hon är född en månad tidigt, vilket vi inte tänkte på först kunde spela någon roll. men om man ska låta henne sova 10 timmar så innebär ju detta att vi ska göra morgon vid 6.00. När ändrar man det sen till 7.30 som vi tycker skulle vara en bra tid och hur gör man? Då måste vi väl köra med morgon klockan 6 ett par veckor eller hur?
Gäst

Inlägg av Gäst »

8) Många frågor som sagt... :wink: ! Hur gick det?
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"