Jag sitter här med en god känsla

, och den får jag av Luvisen och TorsMamma som är inne här med svarhjälp. Och det är sådana BRA svar de ger ut, och jag känner mig nestan överflödig.
Jag är ner i tårna tacksam!
Du har redan fått det riktiga rådet. Börja med matten. Håll passem korta, och börja med läsord när du känner att matten sitter bra, att ni har fått in en god rutin och att ni kommer klara av att göra material och köra ett program till.
Det kommer ALDRIG att ligga på att Ester inte klarar av ta in det ni presenterer, för att ni preseneterar för mycket.
Det kommer ALLTID att ligga på att ni inte klarar att hålla Esters tempo. Ester kan ta in hur mycket som helst. Mer än vi vuxne kan presentere. Mycket mer.
Och var glad. Det är nestan det viktigaste. Om ni är glada, och visar i HANDLING (leenden, glada röster) att detta är roligt, så kommer den glädjen att smitta av, och bli till nyfikenhet och utveckling.
Jag tackar för dina fina ord till mig, och jag ser fram mot rapporter om hur det går. Kom i håg alla som läser här, men aldrig lämnar inlägg. Alla rapporter och frågor är till hjälp för dem också.