Somnar när matas
Somnar när matas
Hur ska jag göra när min lilla 4 månaders baby bara somnar vid bröstet på kvällen? Hon är ite mätt för när jag har lagt ner henne i spjälsängen har hon ibland vaknat upp och då har jag prövat ge henne mer för att se om hon var mätt eller int och då kan hon äta 20 minuter till!!! Jag har prövat att lägga henne på axeln för att rapa henne. Men hon vaknar inte till riktigt. Hon kan ta tag om bröstet och sedan släppa efter ett sug. Sedan vaknar hon efter 3-4 timmar igen och söker efter mat. Hon borde ju kunna klara sig längre!!!
Hmmm...
Är det inte här man ska lägga ner den lilla att sova en stund, max 20min, för att sedan återuppta matandet?
Eller planera in en extra liten lur innan man drar igång stora kvällsmålet?
Är lite rädd att svara... och svara fel... och få smäll på fingrarna av fru Wahlgren
Men jag tror jag hade testat med nått sånt, en liten lur på max 20min före eller under kvällsmålet så att liten ska orka få i sig hela kvällsmaten.
Kram, Alex
Eller planera in en extra liten lur innan man drar igång stora kvällsmålet?
Är lite rädd att svara... och svara fel... och få smäll på fingrarna av fru Wahlgren
Men jag tror jag hade testat med nått sånt, en liten lur på max 20min före eller under kvällsmålet så att liten ska orka få i sig hela kvällsmaten.
Kram, Alex
4 barns mor, 03, 06, 07 & 09
En tös, tre grabbar.
Barnaboken på mitt nattduksbord!
En tös, tre grabbar.
Barnaboken på mitt nattduksbord!