Hej!
Vi är nya här på forumet har precis börjats kur-lyckas med vår lilla 9 månaders son och det är helt fantastiskt! Vi var skeptiska först, som man ju är när man har prövat allt och lite till utan succé, men nu sover han hela natten sen två nätter tillbaka, och protesterar knappt alls längre utan somnar nästan direkt på dagslurarna sen två dar tillbaka (vi har "kurat" i en knapp vecka). Humöret har gjort ett enormt uppsving för hela familjen och vi är jättetacksamma! Vi berättar för alla vi känner!
Nu till frågan: Vi har hela tiden gjort dagslurarna i spjälsängen och skulle vilja introducera vagnen. Men hur gör man?
Vår gullunge är fruktansvärt pigg och klättrig av sig (nu när han får sova om möjligt ÄNNU piggare!) och vi är så klart rädda att sabotera hans goda vanor nu när lurarna börjat funka. Liggdelen är urtagen ur vagnen. Vi är rädda att han ska ramla i golvet om han vaknar och börjar klättra.
1. Ska vi använda sele?
2. Killen är rätt stor och lång. Ska vi ändå försöka med maglägen trots att det kanske blir lite trångt i vagnen?
3. Med liggdelen urtagen blir det bara halvliggande läge i vagnen, brukar det bli problem?
4. Ska vi försöka lägga över en filt, eller börja med att ställa in vagnen i ett mörkt rum när vi övar på det här?
5: Hur länge ska vi fortsätta köra lurarna i spjälsängen innan vi börjar öva med vagnen?
Alla tips är välkomna!
Tack på förhand!
Introducera vagn. Hur ska man göra?
-
Familjen Addams
Hej och jättegrattis till beslutet att kura och det fina genomförandet, visst är det härligt!
Att sova i vagn är jag inte expert på, jag har ofta kört lurarna inomhus för att kunna vila själv. Jag vet att massor av kurare har sina i vagn på dagar och att det går hur bra som helst. Med sele och helst en lite bredare vagn, finns gamla breda på Blocket. Och en stor portion tålamod för det kan ta ett tag att sätta sig vet jag.
Filt har jag alltid när de sover ute, skärmar av och gör jätteskillnad.
Jag hade inte ändrat till vagn innan uppföljningsveckan har gått. När ni ska börja med vagn är mitt tips att gå iväg och inte stå mitt på gatan där folk kan höra, det blir lätt att man öververktygar och om ni inte vill tillbaka till där ni var tidigare ska ni nog passa er lite. Använd dagsramsa, lägg ner i vagnen som det mest självklara, täck för och avvakta. Om ni inte VILL promenera det vill säga, ni kanske vill ha vagnen i rullning hela tiden och då funkar ju det såklart.
Vad tror du? Ska vi ropa på fler tips?
Kram Emma
Att sova i vagn är jag inte expert på, jag har ofta kört lurarna inomhus för att kunna vila själv. Jag vet att massor av kurare har sina i vagn på dagar och att det går hur bra som helst. Med sele och helst en lite bredare vagn, finns gamla breda på Blocket. Och en stor portion tålamod för det kan ta ett tag att sätta sig vet jag.
Filt har jag alltid när de sover ute, skärmar av och gör jätteskillnad.
Jag hade inte ändrat till vagn innan uppföljningsveckan har gått. När ni ska börja med vagn är mitt tips att gå iväg och inte stå mitt på gatan där folk kan höra, det blir lätt att man öververktygar och om ni inte vill tillbaka till där ni var tidigare ska ni nog passa er lite. Använd dagsramsa, lägg ner i vagnen som det mest självklara, täck för och avvakta. Om ni inte VILL promenera det vill säga, ni kanske vill ha vagnen i rullning hela tiden och då funkar ju det såklart.
Vad tror du? Ska vi ropa på fler tips?
Kram Emma