Vad kalla litet skönhetsmärke?

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
Dixie

Vad kalla litet skönhetsmärke?

Inlägg av Dixie »

Hej!
Min lille treåring har ett litet "skönhetsmärke" precis under hö bröstvårta. Ingen vet vad det är men det ser ut som ett 3x3 cm litet nystan med väldigt tunna blå och röda blodkärl, helt slätt. Det jag tänker är att han eller någon annan snart kommer att fråga vad det är och då vill jag vara beredd och förklara vad det är, men ingen vet ju riktigt och då känns det inte så bra. Då kan det bli "konstigt" och många frågor, onödigt. Kan man skoja och hitta på om sånt här? Eller är det helt fel? Lite som att ljuga? Vill bara att han och alla andra ska tänka på det som något positivt! Observera att jag ser märket som ett med honom. Jag tycket det är fint :D
:heart:
Mamma till Älsklingen :heart: 060501 i mitt hjärta. Godbiten :heart: 070629 här på jorden och i mitt hjärta. Underbaringen här på jorden och i mitt hjärta :heart: 090414
SusanD
Rådgivare/advisor
Kontakt:

Inlägg av SusanD »

Hej, nu har inte någon av mina barn någon sådan "skönhetsfläck" men de har ju någon leverfläck var och från början pratade vi om dem som Emil-pricken och Sigge-pricken. Mika har vi inte hittat någon prick på alls vilket killarna tycker är lite märkligt. :)

Jag vet inte varför vi egentligen döpte prickarna men de var ju barnens egna alldeles första prickar. :wink: Kanske kan det vara ett sätt att bemöta det hela? Det här är din egen prick, märke, att det är något att faktiskt vara stolt över för det är ingen annan som har ett precis likadant. Sen när han blir lite äldre så kanske det blir andra svar men när man är tre år kan man gott vara stolt över ett märke som ingen annan har tycker jag.

Kram Susan
Emil född 19 okt-05 och klok som en bok!
Sigge född 16 okt-07 och tuff som en Tigger!
Mika född 28 maj-09 och snabb som en raket!
Linus född 15 dec-10 och cool som en isbjörn!
Dipl. SHN-kurare!
Dixie

Inlägg av Dixie »

Tack SusanD! Det var ett bra förslag. Jag tycker också att han ska få vara stolt över sitt märke :D
Kram och tack :heart:
Mamma till Älsklingen :heart: 060501 i mitt hjärta. Godbiten :heart: 070629 här på jorden och i mitt hjärta. Underbaringen här på jorden och i mitt hjärta :heart: 090414
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

Kan se den lille krabaten framför mig:

"Japp! Det är mitt eget lilla nystan! Det du!" :wink:

Urgulligt! Och självklart. Det var så sött att jag också vill ha ett Nystan...

Själv fick jag ett som går från munnen neråt. Lite brunblaskligt så alla inkl mina föräldrar trodde det var en chokladfläck som måste gnuggas bort, det var inte så skönt :? . Följdaktligen tyckte jag märket var hemskt och bad innerligt om att det skulle försvinna.

Vilket Gud lät göra :shock: när jag blev vuxen. Det bara tonade bort och nu kommer det bara i dagen när jag solat. Och nu tycker jag om det. Det är ju jag :P 8)

Värme/Luvisen
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Nancy

Inlägg av Nancy »

Vilka fina svar du fått Dixie :heart:

Min Leia har ett födelsemärke på magen. Vi har alltid kallat det "Leia-pricken".

Min yngsta dotter Leonor har ett smultronmärke på kinden. Detta har vi alltid kallat vid dess rätta namn eftersom det är så tydligt vad det är. Jag trodde att det skulle väcka mer uppmärksamhet hos främmande barn än vad det gör. En enstaka fråga från ett äldre barn som undrar vad Leonor har på kinden, några små försök från mindre barn att känna på märket. Det är allt.

:heart: Luvisen, jag måste såhär en 20-30 år för sent ge dig en kram för allt gnuggande du måste ha utstått. Känner igen mig i dina föräldrar ser du. Jag passar på att be minsta bebisen min om ursäkt också. Hon har en liten brunaktig hudförändring på ena skinkan och gissa om jag försökt tvätta bort det en massa gånger trots att jag VET att det sitter där :oops: .

Kram från Nancy
Luvisen

Inlägg av Luvisen »

:lol: :( :lol: /Luvisen :heart:
Bebispojken född 22 april 2009
Maratonkurning 26 dec 2009 - 12 feb 2010
Petite Soeur född 8 mars 2012
SM rookie
Dixie

Inlägg av Dixie »

Ja, som vanligt kan jag kamma hem bara fina svar!
Vad hade jag gjort utan er... :?: :roll: :oops:
TACK Ni underbara! :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"