Håller helt med! Jag är helt och fast övertygad om tankarna i Barnaboken och det gör mig lättad att ha en filosofi och ett förhållningssätt till barn (och livet för all del). Polletten trillade ner big-time när jag förstod att det var min beskyddarinstinkt som fick mig att inte klara av att låta dottern gråta, oavsett anledningen till att hon lät. Samma pollett börjar trilla ner när det handlar om andra saker, som Nej-reflexen. Där får jag fortfarande vara väldigt uppmärksam på mig själv, men det går ju bättre och bättre.helamig skrev:Sen tror jag som med allt annat här har jag upptäckt. Att man växer in i det. Det är jobbigt i början sen blir man mer och mer trygg. Otrevliga saker måste göras ibland. Sen finns ju alltid forumet (hoppas) som kan svara på frågor och dit jag kan återvända för att få råg i ryggen. Härligt eller hur?
![]()
![]()
De timmar jag spenderar varje vecka här på forumet är värda sin vikt i guld. Jag lär mig något nytt från varje tråd jag läser och kunskapen sätter sig djupare i min själ. I love it
Tack Luvisen för beröm