Jag har hittills varit väldigt noga med bekräftelsen (vi är nu i slutet av uppföljningsveckan) förutom på morgonkvisten, då har jag de senaste nätterna inte bekräftat när han gnölat lite, men givetvis om han gråter eller gnäller. (Ofta bakar jag in en bekräftelse i påminnelsen, men efter en stund kan han börja gnöla igen, och då bekräftar jag inte ännu en gång).
Nu undrar jag om det är okej att dra in på bekräftelsen för övrigt också. Det är väl egentligen bara vid läggningen det handlar om, eftersom han sen sover fram till 5 i alla fall. (Peppar peppar) I kväll la jag honom, han fick ramsa x4 inklusive bekräftelse och han sa ingenting. Sen låg han väl i tio minuter och gnölade lite, gnällde till nån gång också. Jag bekräftade inte igen, var det fel?
Dra in på bekräftelsen?
Dra in på bekräftelsen?
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022
Nu är det svårt att säga generellt exakt vad man ska göra när och därför måste du lyssna av, noga, noga. Har han varit riktigt, riktigt ledsen, och då menar jag skrikit högst olyckligt, behöver du bekräfta efter det att ramsan fått tyst på honom, men verkligen inte annars längre. Tystnar han under ramsan så låt den bara mjukna på slutet och sätta punkt.
Men som sagt, SHN-kuren är en process och ingenting gäller statiskt, alltid och likadant. Det går framåt
Pris och beröm
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Tack för svaret. Skönt att få bekräftelse på att jag bekräftar rätt
Jo, det går verkligen framåt!
Jag fick väcka klockan 7 i morse och även igår! Så även om han vaknar till några gånger på morgonkvisten så ligger han inte vaken mer än ett par minuter. Det viktiga är att han somnar om har jag fösrstått. Jag sover mer än på länge och går och gäspar hela dagarna.
Vilket underbart "problem"!!!
Och i morse åt han 230 ml med den nya nappen med större hål!
Det tog nog fem minuter...
Jo, det går verkligen framåt!
Och i morse åt han 230 ml med den nya nappen med större hål!
-
annawahlgren
- Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022