Ändå frågar hon när vi skall hälsa på dom, de bor ca en tim från oss. Jag bävar alltid för resa t dom , jag mår hemskt dåligt av att vara i samma hus som henne pga allt hon gjort mig under uppväxten, samt att varken hon el pappa nånsin bett om ursäkt för nåt, Det är alltid fel på allt o alla andra! Min bror med familj undviker dom så mycket det går, psykisk utfrysning av högsta grad, "för bror mins fru tycker dom inte om, så då får bror min samt deras barn ut för detta". Dom pratar skit om alla, de är så himla bra, vet bäst, gör sitt på deras sätt, kan aldrig anpassa sig efter nån annan, annars kan dom som inte förstår det strunta i det o vara hatade i stort sett.
I helgen var vi hos dom jag o dottern, mormor försvann till sitt gårdsarbete på fm, kom tillbaka vid halv 4 på em, trött o stressad, min dotter hade då frågat några ggr efter henne, när hon kommer hem frågar min lilla om hon inte kan få rida på hennes häst, för hon ville visa mig.
Eftersom min dotter märker på stämning o samtalston och på hennes sätt o vara blir vem som helst orolig, rädd, fundersam...mormor fräser till slut till henne att om hon vill rida får hon komma NU...så här är det jämt måste jag tillägga
Söndagen blev inte bättre heller, Vi åkte hem på em, mormor stog på parkeringen o skulle säga hejdå, min lilla vände huvudet bort och surade, lipade (hon gör ofta så), och jag förstår!!!!
MEN jag vill inte att hon skall känna så som jag gjort under hela min uppväxt..
Nej, hon har ingen farmor tyvärr..
Men en mamma o pappa, och bror som älskar henne över allt annat!
Min mamma förstår inte att nåt är fel, om jag sagt nåt överhuvudtaget, hotar hon ta livet av sig, börjar gråta, skrika, kalla sig själv för missfoster, ingen som tycker om henne....osv..listan o berättelserna är långa o jobbiga känslomässigt.
Idag är jag hemskt nere o mycket ledsen i hjärtat. Man hoppas o vill så gärna men blir såå fel!
Tyvärr så hatar jag min mor, jobbig känsla när man måste umgås fast ingen vill, hon har varken tiden el orken.
Min pappa, alltså morfar, tycker jag skall prata med en doktor, för han kan det inte...
Nej jag orkar inte det ,,,
Vill bara ha nån värmande förstående kram,
Viktoria