2 år och 7 månader har plötsligt börjat vakna massor på natten, vill ha vatten och är helt hysterisk. Han har slutat med nattbjöla för några månader sedan och det har fungerat bra. Men det blir ju en del mer trafik in till hans rum i och med det. Jag går in med pottan när han vill kissa på nätterna. Händer nästan aldrig men däremot kan han vakna och vilja ha vatten, vilket jag brukar ge en gång. Men sen får det vara nog och då har han börjat flippa ur total! Skriker och skriker och skriker..eller vrålar snarare, hur arg som helst. Går inte upp ur sängen utan bara vrålar mamma törstig hundra miljoner ggr. Blir helt deperat, vet inte vad jag ska ta mig till. Lyssnar inte på ramsan för fem ören.
Så ledsen. Nu sitter han och skriker och jag skriver på datorn och min man är vrålarg på honom och vill helst gå in och slå ner honom tror jag. Men honom håller jag på mattan iaf..sämre är det med sonen. Vad gör man?
hjälp, totalkaos på natten
hjälp, totalkaos på natten
Kaspian 2007-11-03 Minikurad 14-16 mars 2008
Cera 2009-06-28 vecka 40+5 SM från början
Cera 2009-06-28 vecka 40+5 SM från början
Hej!
Jag skrev just i en annan tràd om att vi precis avslutat nattningscirkus och nattcirskus, med just vatten.
Kan han fixa natt-toaletten själv? En liten nattlampa han nàr fràn sängen, en stol att klättra ut pà, en potta och lite papper?
Vi bestämde oss för att man dricker inte pà natten, dà sover man. Och gav honom detta beskedet i ett par nätter, mot mycket och höga protester. Men nu är det lugnt!
Jag vet att andra här pà forumet har làtit sina barn ha en flaska vatten vid sängen sà de kan dricka själv om de vill.
Kram.
Jag skrev just i en annan tràd om att vi precis avslutat nattningscirkus och nattcirskus, med just vatten.
Kan han fixa natt-toaletten själv? En liten nattlampa han nàr fràn sängen, en stol att klättra ut pà, en potta och lite papper?
Vi bestämde oss för att man dricker inte pà natten, dà sover man. Och gav honom detta beskedet i ett par nätter, mot mycket och höga protester. Men nu är det lugnt!
Jag vet att andra här pà forumet har làtit sina barn ha en flaska vatten vid sängen sà de kan dricka själv om de vill.
Kram.
fem älsklingar
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.
nov-03, sep-05, feb-08, feb-10 och nov-12.