snart dags att kura lillasyster, 7 månader

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
MammaA

Inlägg av MammaA »

Jag har läst i barnaboken och känner absolut igen vår situation, men det hjälper inte precis vår nattningsprocess...Idag SKREK hon i 45-50 minuter och jag kan faktiskt inte säga om hon bara var arg eller om hon var ledsen :( Nu verkar hon ha gett sig, men jag tror att hon dimpat av utmattning. Vad kan vi göra? Våra dagar ser mycket likadana ut, visst har vi lite program nu och då - men hennes tider hålls och hon är hela tiden med mig och storebror. Mitt mammahjärta gråter så när hon skriker som hon gör. Pappa gick in idag o buffade, men hon verkade bara bli mer arg över det, men inte hjälpte ramsan heller. Hur ska vi gå tillväga nu?
Mamma till storebror född 2.8.2007 och
lillasyster född 30.9.2009
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Hej! :D

Jag stryker under på det TorpSara skrev. Hon behöver klara och tydliga besked när det är lite osabilt i livet. :wink: Massor av utevistelse och social delaktighet, och så i säng med skratt och bus. En tydlig ramsa och gå sedan och skramla med något viktigt. Dag som natt, samma sak. Och verktyga när det behövs. Gjorde buffningen henne mer irriterad så kör på ramsa och husljud, musik osv. Hon ville nog inte ha er där i rummet, hon vill känna sig säker och trygg med er som vakter. 8)
men inte hjälpte ramsan heller
Ramsan sköter inte sig själv, det är ni som får den att "hjälpa" med er attityd och självklara inställning. :wink:

Kram Bea
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"