SHN-kurs i Gastsjön (för)sommaren 2010

Fritt pratforum för personligt vänskapskackel och allmänt diskussionsforum
Skriv svar
TorpSara

Inlägg av TorpSara »

Äh, det vet jag väl. :D Jag har bara så svårt att förstå och acceptera att det är omöjligt. (Alla barnvakter är antingen i frankrike eller jobbar).

Men HUGA! vad jag vill. Så jag skäms och lite mer därtill. Det bara kliar i hela mig, faktiskt. :heart:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ack ja. Det är sorgligt :cry: Du kommer att saknas å det värstaste :shock:

Tänker på alla ömma jag nekat eftersom bara en öm per kurbarn kunde tas emot. Och alla syskon till kurbarnen... som inte alls fick följa med till något sommarparadis med mamma. Snyft :cry:

Kan du verkligen inte skaka fram någon extra öm ur rockärmen kära TorpSara :heart: :?:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Jannika

Inlägg av Jannika »

Lua skrev: I natt drömde jag att körde den lilla skogsvägen fram till Gastsjön. Det var strålande sol och framför huset stod massor av människor, en del bekanta ansikten och några okända. Jag kramade Tessan, SusanD, Lilltjejen, Anna själv, Elle, Jannika, kattklo, TorsMamma och Torpsara innan jag kom fram till några okända ansikten. Det var 4 rätt så unga GLÖDHETA män (om ni ursäktar att jag säger det ) med stureplansstil, backslick och hela paketet Sedan klappade Anna i händerna och sa: Nu är det dags för soppa och punch, och jag vaknade av väckarklockan.
:lol: :lol: :lol: Hur ska vi tolka den drömmen?! :shock: :D kiki?
kiki

Inlägg av kiki »

Jannika skrev:
Lua skrev: I natt drömde jag att körde den lilla skogsvägen fram till Gastsjön. Det var strålande sol och framför huset stod massor av människor, en del bekanta ansikten och några okända. Jag kramade Tessan, SusanD, Lilltjejen, Anna själv, Elle, Jannika, kattklo, TorsMamma och Torpsara innan jag kom fram till några okända ansikten. Det var 4 rätt så unga GLÖDHETA män (om ni ursäktar att jag säger det ) med stureplansstil, backslick och hela paketet Sedan klappade Anna i händerna och sa: Nu är det dags för soppa och punch, och jag vaknade av väckarklockan.
:lol: :lol: :lol: Hur ska vi tolka den drömmen?! :shock: :D kiki?
Man kan göra en Mandala :lol:

Skriv ner i "blommbladen" de viktigaste orden från drömmen

Associera sen tre gånger på varje ord (tänk inte på drömmen nu)

Ta ett (av de tre) orden i varje "blommblad" och "värdera" det viktigaste ordet (utan att tänka på drömmen)

Nu har man ett antal ord (hur många beror på hur många blomblad man fick ihop från början)

Skriv en saga :lol: (inkludera dina ord, alla eller några)

Vips så har man på papper vad ens undermedvetna egentligen menade med drömmen.

Så kan man göra om man vill.

Kristina
Mamma till Felix född januari 92, och Mio augusti 06

Social delaktighet
http://www.facebook.com/home.php?ref=ho ... 1060030067
Lua

Inlägg av Lua »

:D :lol: :D

Ja, om jag får en kvart över ska jag tolka! Jag tror att stureplanskillarna var inspirerade av "Snabba Cash" som jag lyssnar på just nu. Efter att jag skrivit ner drömmen kom jag också ihåg att Elle hade en sådan där utstyrsel som en del unga (och inte så unga) tjejer har på sig: svarta, blommönstrade strumpbyxor med en tröja som slutar precis under rumpan och till detta, ingen kjol eller bralla. Känns inte helt som Elle, om jag får tycka 8)

Kram och ha kul i Gastis. Utan mig :cry: :wink:
Elle

Inlägg av Elle »

:lol: Lua :lol: , du är för rolig!! Hur ska vi tolka den drömmen :wink: Du har helt rätt, en sådan klädsel skulle du aldrig se på mig :lol:

Tråkigt med fler av er som måste ställa in. Vi kommer att sakna er!

Men vad roligt det ska bli att återse Gastis, alla "gamla" och nya Forum-vänner :heart: Jag längtar!

:heart: Elle
:heart: Storebror :heart: född -05 kurad feb-06
:heart: Lillasyster :heart: född -07 SM från start
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Hej alla :heart:

Nu har det blitt lite krångel :evil: och vår cheva har lagt av. Växellådan... :evil: Jag kommer inte att kunna ha nån bil (måste lämna den lilla hemma) så transporten från tåget måste lösas...

Hur gör vi?
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Ja nu börjar det verkligen närma sig! :D

Och vad skulle man ha med sig? :-k

Glatt humör
Kläder och toaartiklar
Sängkläder (för kudde och täcke finns???)
Godis eller annat att knapra på

Jag är faktiskt lite nervös hur jag ska klara av att vara vaken hela nätter, jag som är en riktig sömntuta. :roll: :sleep: :heart:

Men spännande ska det bli! 8)
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
/LO
Kontakt:

Inlägg av /LO »

Jag håller med. Det känns kul, fast jag har varit borta mycket från barnen i vår, så jag är lite kluven. Men som sagt, kul att få komma till Gastsjön igen.

Det finns ju de som kan detta bättre än jag, men tidigare har det funnits sängkläder till alla (tror också AW skrev det här i något inlägg).

Kläder har man det mysigaste man har - mjukis och skor som är lätta att kliva i och ur. Möjligen ett ombyte till att resa hem i :D Och badkläder om man är tuff. Handduk kommer jag inte ihåg...
Tanborste...

Allt man behöver knapra i sig finns! Ja, eller köps av matansvariga. Även godis o jag fattat rätt.

/LO
Lotta, mamma till
:heart: Vera :heart: född januari 2004 Minikurad sommaren 2004 :sleep:
:heart: Ivar :heart: född juli 2008 Nattmålskurad december 2008
Nytt fotoalbum
TinasDag
Kontakt:

Inlägg av TinasDag »

Å ja' me 8-[ som sagt....att sova är jag väldigt bra på :sleep: hoppas att jag kan vaka :oops:
Är kursen fulltecknad nu? Finns det några trötta bebisar att ta hand om :heart: ?
Längtar!
Kram, Tina
:heart: Vetgiriga semlan Dag :heart:
född 071105, kurad i Gastsjön aug. 2008
:heart: Ingrid som kan själv! 090826 :heart:
http://dahlin.bloggproffs.se
cissii

Inlägg av cissii »

Hej

Jag ska inte komma men måste ändå trycka på det bästa tipset nr uno. SKOR SOM ÄR LÄTTA ATT TA AV OCH PÅ!!

Tänk inte att det inte behövs för det gör det, det är ett jäkla spring mellan ställen :D :wink:
Celeste 061208 :heart: -
Världens Bästa Barn
Bluna
Kontakt:

Inlägg av Bluna »

Tack för tipsen! :D

Är kanske lite trög men jag tar med mig påslakan och lakan alltså?
Mamma till solstrålen Elsa :heart: född okt -07
och livsnjutaren Ellen :heart: född april -11
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Funderar på om vi ska boka taxi från stationen, jag åker tåget från Ånge och är där vid strax efter tolv, väntar in de som kommer med ettåget. Anna W - hur är det med Bräcketaxi? Finns det kvar? Eller är det några som kan hämta från Gastsjön. Grrr, vad sur jag är på bilen :(
:heart: :heart: :heart: 6 barn :heart: :heart: :heart: (-9104, -9305, -9412, -0301, -0501, -0611 ) :heart: två barnbarn :heart: (-1309, -1505)
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Å herre milde - har bilen gått till Gud :shock:

Då får jag ordna med någonting - taxi Bräcke har fått lägga ner. Hemskt nog. Men alltig går ju, utom nyfödda barn (och trähästar). Jag kan fixa.

Kör upp i dag.

Och bebisar får vi :lol: :heart: :lol: Riktigt välmeriterade sömntrasslare :thumbsup:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
miar70
Kontakt:

Inlägg av miar70 »

Vad skönt att det går att ordna Anna :D

Men jag undrar just om Han däruppe vill ta emot en rostig, stum gammal cheva :? :lol:

Hoppas Gastsjön möter dig i härlig sommarskrud :heart:
Skriv svar

Återgå till "Kackelforum"