Hej alla!
Jag har en 28 mån flicka. Aktiv, glad nästan jämt, smart, lägger märke till allting och är alltid med. Hon har oxå äldre syskon som är en stor glädje. Natten går utan problem sen kuren vid 10 månaders ålder. Sen dess har hon sovit väldigt bra men har aldrig haft lika stort sömnbehov som det står att hon ska ha. Hon har alltid legat på minst 45 min mindre. Trots att hon har haft möjlighet att sova. Hon har heller inte störts av detta. Utvecklas som hon ska, smart som bara den och alltid glad. De senaste 5 dagarna har hon slutat (av sig själv) att sova på dagen. Jag lägger henne i vagnen som vanligt men hon somnar inte. Hon sover alltid ute sen spädistiden. Hon är heller inte trött. Jo förresten, hon somnade framför snövit i fredags 17.30. Sov i 5 min innan storasyster väckte henne. Jag är hemma med henne och hon är med mig i nästan allt jag gör, hon är ute mycket med syskonen. Hon leker koncentrerat själv med sitt duplo och lyssnar på Astrid Lindgren cd säkert flera timmar varje dag fast i omgångar.
Vad ska jag göra? Hade jag gått på magkänslan hade jag slutat med dagsluren och låtit henne bara vila istället. Men hon ska ju sova mer!!!
Natt är det mellan 19.30 och 06.50 då klockan ringer. Jag kanska ska göra natt 19.00 istället och ta bort dagsluren?
Tacksam för hjälp!
Mariemamman
Dagslursproblem 2 år 4 månader
-
mariemamman
- Kontakt:
Hej!
jag tycker förståss att du ska köra på din magkänsla och göra natt klockan 19 istället. Det låter klokt.
Mitt tredje barn är 2,5 (jag kurade min första vid 6 månaders ålder, de andra två har jag kört AW hela vägen, standardmodell och allt- jag var väldigt aktiv här fram tills mitt andra barn var ca 1 år) och har börjat hoppa över sömnen mitt på dagen var 3e dag, så gjorde de andra också. De dagar de hoppade middagssömnen har jag lagt dem en halvtimme tidigare. till slut har de slutat helt med middagssömnen och då även ändrat sitt sovmönster till 19-07 dvs 12 timmarsnätter. Det är lite olika när de slutar med middagssömnen. min första var en sjusovare, han slutade inte förrän han var 3.5! men tjejen är på g nu....
jag hade kört på din magkänsla.
jag tycker förståss att du ska köra på din magkänsla och göra natt klockan 19 istället. Det låter klokt.
Mitt tredje barn är 2,5 (jag kurade min första vid 6 månaders ålder, de andra två har jag kört AW hela vägen, standardmodell och allt- jag var väldigt aktiv här fram tills mitt andra barn var ca 1 år) och har börjat hoppa över sömnen mitt på dagen var 3e dag, så gjorde de andra också. De dagar de hoppade middagssömnen har jag lagt dem en halvtimme tidigare. till slut har de slutat helt med middagssömnen och då även ändrat sitt sovmönster till 19-07 dvs 12 timmarsnätter. Det är lite olika när de slutar med middagssömnen. min första var en sjusovare, han slutade inte förrän han var 3.5! men tjejen är på g nu....
jag hade kört på din magkänsla.
3 fina...2005, 2007, 2010