Sova 12 timmar/natt??

Frågor och svar för dig som tänkt genomföra eller genomför kuren.
Skriv svar
Emmafemma

Sova 12 timmar/natt??

Inlägg av Emmafemma »

Min son (nu 4 mån :D ) får sitt sista mål mellan kl.22-23 varje kväll. Skulle vilja tidigarelägga det men har följande problem:
Han får ersättning, han får ca 140-150ml per gång då han inte kan äta mer för då kräks han. 5 ggr per dag äter han. Skulle jag lägga honom tidigare så missar han ju ett mål och då får han nog inte i sig tillräckligt per dygn. Antar att jag får vänta ut honom tills han klarar att äta mer åt gången. Såhär kan de se ut idag:
22-23 150 ml ersättning sen godnatt
05.30-07.00 godmorgon och 140ml
vaken i 40 min sen sover han ca 3 timmar till.
Så jag ska inte klaga..men det hade varit skönt att få lite egen tid med mannen om kvällarna.
Vad tror du? Finns de nåt bra tips?
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Ja, det är för sena kvällar för honom. Natten är också verkligen onödigt kort.

Du skulle kunna titta på "PM för fyramånaders älsklingar" och kanske inspireras till ett bättre schema :idea:

Du får utan vidare in fyra mål och en nattslurk på 12 tim dag, och det behöver han.

Han kan äta mer :!: Rapa honom noga och truga. Minns att fem minuters paus kan göra all skillnad. Eller tio :!:

Att kräkas lite är inte fel. Han kan fortsätta äta efteråt i alla fall :wink:

En liter sammanlagt/dag är vad man får sikta på :!:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Emmafemma

Vi testar...

Inlägg av Emmafemma »

Först och främst vill jag tacka dig Anna för att du tar dig tid att personligen hjälpa här på forumet...helt fantastiskt av dig må jag säga.
Ok...så jag kanske ska ge honom mat med mer pauser...hmm..ska vi se...1 liter/5 ggr....blir 200 ml /gång....jag ska definitivt ge det ett försök.
Men ska jag då ge oftare också..så att de sista kvällsmålet blir tidigare...kommer jag inte totalchocka hans mage med all den maten helt plötsligt? :roll:
annawahlgren
Upphovskvinna SHN-kuren 1942-2022

Inlägg av annawahlgren »

:D Nej då, han är gjord för det :lol: :lol: Fundera på schemat och läs på och tänk :shock: :wink:

Försök sikta på trekvart nu som han äter per gång max :wink: (Fast du har ju alltid marginalkvarten i nödfall.) Nattslurken kan komma tätare inpå "middagen", Läs på, läs på \:D/

Tack för varma ord :lol:
:D Nio barn, arton barnbarn, tre barnbarnsbarn och några tusen nästanbarn :!:
Anna Wahlgren 6 Oktober 1942 - 7 Oktober 2022
Skriv svar

Återgå till "Forum om kurbarn mellan 4 och 12 månader"