På söndagar gör jag en matsedel för hela veckan och då räknar jag med att göra så mycket kvällsmat så att det räcker till FatherA:s matlåda och att vi kan äta det till lunch dagen därpå. Jag har en liten backup med kris-luncher att tillgå om det inte maten skulle räcka till morgondagens lunch.
Problemet är att jag inte vill stå vid spisen någon längre tid på kvällen när barnen är lite trötta och inte alltid så arbetsvilliga. De hjälper alltid till allihopa men eftersom jag inte är så bra på matlagning så kan jag tidvis bli lite panikslagen när hela gänget ska skära, hacka och steka.
Nu tänkte jag att ni alla som vill skulle kunna hjälpa mig lite på traven när det gäller matlagningen. Helst skulle ni ju kunna komma hit och laga mat någon dag var men jag förstår att det kanske blir svårt att genomföra. O:) Istället skulle jag vilja ha recept på god mat som man kan göra i ugnen. Jag vill alltså blanda ihop en massa goda ingredienser, slänga in dem i ugnen, roa mig med barnen för att sedan äta en god middag med familjen.
EFTERLYSNING: recept på god mat som lagar sig själv i ugnen!
Snälla [-o< hjälp.
Kram Susan