Han är stor nu, sà du kan säga till honom innan ni lägger honom, nu har du druckit vatten, fàtt kramen och valt gosdjur. När mamma gàr ut sà är det slut, dà är det natt.
Vi har precis fàtt slut pà läggningstrul och slut med att dricka dricka vatten pà natten och fà omstoppat täcket. Det är svàrt den ena och andra kvällen det stàr pà, men sedan lägger lugnet sig. Strulningsherren här hemma är 2 àr och 4 mànader, sà de är stor sett jämngamla, vàra barn. Han blev rasande, när han förstod att vi
inte kommer in och stoppar om honom. Men nu har vi ingen cirkus, för han
vet att läggningstid är läggningstid. Och det tycker vi alla är skönt att veta, bàde han och vi.
Vi ramsade bara en gàng ibland för att visa honom att ja, vi hör dig och du kan sova, det gàr bra. Det hjälper att sätta pà musik för alla parter.
Har du Barnaboken?
Läs syskonblocket en gàng till, om du redan gjort det.
Var inte rädd att han inte ska fà nog kärlek, du har gett honom det bästa du kan ge honom, ett syskon. Min tvààring blev storebror dagen efter sin tvààrsdag. Han fàr vara med i allt arbete runt. Ofta ber jag honom se efter sin lillebror medan jag màste gà pà toa, hämta blöja, laga kaffe etc.
Det behöver inte bli fler fràgor för att det blir fler medlemmar i flocken. Han är ett lyckosamt barn. Det är inte alla som fàr syskon, han har tur som har sà kloka föräldrar som gett honom syskon.
Behöver han gà i dagis?
Kram.